Ξέρουμε ήδη ότι το περπάτημα κάνει πάρα πολύ καλό γενικά και ότι θεωρείται ιδανική μορφή άσκησης, που μπορεί να κάνει ο καθένας

Ακόμη μεγαλύτερα, ωστόσο, φαίνεται ότι είναι τα οφέλη, αν βαδίσουμε γρήγορα. Οι ερευνητές από την Αυστραλία και τη Βρετανία, με επικεφαλής τον καθηγητή Εμμανουήλ Σταματάκη του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, διαπίστωσαν ότι, αν κάποιος περπατά με έναν μέσο ρυθμό, η πιθανότητα πρόωρου θανάτου είναι μειωμένη κατά 20%, σε σχέση με κάποιον που βαδίζει με αργό ρυθμό. Αν, όμως, κάποιος περπατά γρήγορα συστηματικά, τότε η μείωση του κινδύνου είναι κατά μέσο όρο 24%.

Μετά, δε, την ηλικία των 60, η προστατευτική δράση του γρήγορου βαδίσματος είναι ακόμη μεγαλύτερη. Όσοι περπατούσαν με μέσο ρυθμό, είχαν 46% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια, έναντι μεγαλύτερης μείωσης 53% για όσους βάδιζαν με γρήγορο ρυθμό.

Στη μελέτη συμμετείχαν 50.225 άτομα. «Γρήγορος ρυθμός θεωρούνται τα πέντε έως επτά χιλιόμετρα την ώρα. Εναλλακτικά, μπορεί κανείς να περπατά τόσο γρήγορα, ώστε να λαχανιάζει ελαφρώς ή να ιδρώνει» δήλωσε ο Δρ. Σταματάκης.

«Το φύλο ή το βάρος δεν φαίνεται να παίζουν ρόλο. Αν κανείς περπατά με γρήγορο ρυθμό, μειώνεται σημαντικά ο κίνδυνος θανάτου από διάφορες αιτίες, καθώς και για καρδιοπάθειες. Από την άλλη, όμως, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι ο ρυθμός του βαδίσματος επηρεάζει σημαντικά τη θνησιμότητα από καρκίνο».

Τα συμπεράσματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό British Journal of Sports Medicine.