Συνεχίζονται τα «απόνερα» από την έγκριση του νέου ΕΚΠΥ από το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, με τα Κέντρα Αποκατάστασης να στέλνουν εξώδικο προς το ΔΣ του οργανισμού. Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της Ένωση Κέντρων Αποκατάστασης Ελλάδος (ΕΚΑΕ) , με τον νέο ΕΚΠΥ
Α. Καταργείται ο Ν. 2072/1992 και το ΠΔ 382/2000 (από μία Κοινή Υπουργική απόφαση;), αφού καταργούνται μέσω της μη κάλυψης του ΕΟΠΥΥ, τόσο οι αρμοδιότητες των Κέντρων Αποκατάστασης, όσο  και οι περισσότερες νόσοι που χρήζουν Ιατρικής Αποκατάστασης. Καταργείται επίσης, ειδικά  για τη χώρα μας και η έννοια της ίδιας της Ιατρικής Αποκατάστασης, αφού ο Κανονισμός ουδόλως έχει λάβει υπόψιν της τις Ευρωπαϊκές και Διεθνείς προϋποθέσεις για την αποκατάσταση παθήσεων και βλαβών, όπως έχουν αποτυπωθεί επίσημα από την Ευρωπαϊκή Εταιρία Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης κι έχουν αρμοδίως κατατεθεί στον Οργανισμό.
Β. Καταργείται η Υπουργική απόφαση Π4α οικ. 4633/29 (9ος 1993), σύμφωνα με την οποία έχουν κατασκευαστεί και αδειοδοτηθεί όλα τα ΚΑΑ Ημερήσιας νοσηλείας, ενώ καταργείται η έννοια του ειδικού ημερήσιου νοσηλίου, αφού υποχρεώνει τον θεράποντα ιατρό να προβαίνει σε απαγορευτικές θεραπευτικές δράσεις κάνοντας καταχρηστική ερμηνεία του ΠΔ 383/2002.
 Γ. Αν και  είναι γνωστό ότι η ΥΠΕΔΥΦΚΑ στερείται αρμοδιότητας στα Κέντρα Αποκατάστασης, ελλείψει εξουσιοδοτήσεως από νόμο, με τον νέο Κανονισμό  θα της δίνεται το δικαίωμα να επιχειρεί καταχρηστικά ελέγχους σε βάρος μας, απομυζώντας και την τελευταία σταγόνα ζωής μας.
 
Για το λόγω αυτό απεστάλη και το εξώδικο με το οποίοι η Ένωση:
1) Επιφυλάσσεται  για την νομιμότητα της έγκρισης του νέου Κανονισμού από τον ΕΟΠΥΥ, εστιάζοντας στην « τεχνητή» πλειοψηφία με την οποία εγκρίθηκε το κείμενο του Κανονισμού. Υπενθυμίζεται  ότι, στην πραγματικότητα 5 μέλη του ΔΣ ψήφισαν τον Κανονισμό, ενώ τα άλλα 5 αντιτάχθηκαν σε αυτόν, αφού τα τρία τον καταψήφισαν και τα άλλα δύο αποχώρησαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας. 
2) Επιφυλάσσεται  για τη νομιμότητα και τη σκοπιμότητα  του νέου ΕΚΠΥ. «Είναι προφανές ότι   ο νέος ΕΚΠΥ γράφτηκε «στο πόδι», άλλως κάποιος θα έπρεπε να διαπιστώσει τις προχειρότητες μέσω αλληλοεπικαλύψεων σε νόμους και διατάξεις και τις ασάφειες, τουλάχιστον σε συντακτικό επίπεδο, πριν εισαχθεί στο ΔΣ. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά την περιγραφή στο Άρθρο 44 παρ. 2 «παραπληγία Άνω άκρων» , η οποία δεν υπάρχει στην παγκόσμια Ιατρική ορολογία, ή ακόμα και τον τίτλο «Ανοικτής ή Ανοιχτής Νοσηλείας» (Άρθρο 43), χαρακτηρισμός ανύπαρκτος στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για τα ΚΑΑ. Εκτός αν οι ασάφειες εξυπηρετούν τις πολλαπλές, διασταλτικές ερμηνείες  με τις όποιες συνέπειες έχουν αυτές σε βάρος των ασθενών και των παρόχων υγείας. Είναι επίσης προφανές ότι με τον νέο ΕΚΠΥ ανοίγει η λεωφόρος της διαφθοράς και της διαπλοκής, με την σύσταση πληθώρας ελεγκτικών μηχανισμών που θα μπορούν να αλληλοκαλύπτονται διαπράττοντας στοχευμένα οποιαδήποτε αυθαιρεσία εις βάρος μας. Έτσι, καταχρηστικά και παράνομα και με αφορμή αυθαίρετες εκτιμήσεις ελεγκτικών οργάνων θα απειλείται κάθε πάροχος με καταγγελία της σύμβασής του με τον Οργανισμό, αφήνοντάς τον στο έλεος του εκβιασμού. Αν δεν υποκύψει, θα τον περιμένει ένας ατελείωτος Γολγοθάς που θα συνεχίζεται και αφού αποδειχθεί  αμετάκλητα η αθωότητά του».