Οπότε περίπου 100 βήματα το λεπτό φαίνεται ότι είναι επαρκή, για να έχει ένας άνθρωπος όφελος στην υγεία του. Για όποιον θέλει κάτι πιο έντονο, υπάρχει το δυναμικό βάδισμα, που είναι περίπου 130 βήματα το λεπτό. Από κει και πέρα αρχίζει το τρέξιμο.

Ως όριο ανάμεσα στο περπάτημα και στο τζόκινγκ θεωρούνται τα 140 βήματα το λεπτό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια κινησιολογίας Κατρίν Τούντορ-Λοκ του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης-Άμχερστ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής British Journal of Sports Medicine, μελέτησαν 38 έρευνες που κατέγραφαν το βάδισμα των ανθρώπων άνω των 18 ετών (έως την τρίτη ηλικία) και τις επιπτώσεις στην υγεία τους.

Η ανασκόπηση (μετα-ανάλυση) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ζωηρό ή το γρήγορο περπάτημα γίνεται με ρυθμό περίπου 1,7 χιλιομέτρων την ώρα ή 100 βημάτων το λεπτό.

«Τα καλά νέα είναι ότι αυτός ο ρυθμός πιθανότατα δεν είναι κουραστικός για τους περισσότερους υγιείς ανθρώπους» δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια. 

Γρήγορο περπάτημα, σαν να βιαζόμαστε να φθάσουμε κάπου, επί τουλάχιστον μισή ώρα καθημερινά είναι αυτό που προτείνουν οι γιατροί. Όποιος μπορεί παραπάνω, ακόμη καλύτερα.