Στο συμπέρασμα ότι τα αυγά όχι μόνο δεν αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να προστατεύσουν από αυτές, καταλήγουν δύο πρόσφατες μελέτες .
Η πρώτη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στις 7 Μαΐου 2018 στην American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο η κατανάλωση αυγών επηρέασε 128 άτομα με προδιαβήτη ή διαβήτη τύπου 2, δύο καταστάσεις της υγείας που συνδέοντα με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου. Για τρεις μήνες, οι μισοί συμμετέχοντες έτρωγαν 12 αυγά την εβδομάδα, ενώ οι άλλοι μισοί έφαγαν από δύο έως κανένα. Ο καθένας ακολούθησε επίσης την ίδια δίαιτα απώλειας βάρους αποφεύγοντας  τα κορεσμένα λίπη όπως το βούτυρο και συμπεριέλαβε πιο υγιεινά μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη όπως το αβοκάντο και τα ελαιόλαδα.

Κατά την εξάμηνη παρακολούθηση, και οι δύο ομάδες δεν εμφάνισαν σημαντική διαφορά στους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου, όπως τα υψηλά επίπεδα LDL (κακής) χοληστερόλης και την υψηλή αρτηριακή πίεση. Η μέση απώλεια βάρους μεταξύ των ομάδων ήταν επίσης η ίδια.

Στην άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 21 Μαΐου 2018 από το Heart, οι ερευνητές εξέτασαν τις διατροφικές συνήθειες 416.000 ανθρώπων, μέσης ηλικίας 50 ετών, οι οποίοι δεν έπασχαν από καρδιακές παθήσεις και διαβήτη. Παρακολούθησαν την υγεία τους για εννέα χρόνια και διαπίστωσαν ότι τα άτομα που συνήθιζαν να καταναλώνουν αυγά είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με εκείνους που δεν έτρωγαν τα αυγά.
Συγκεκριμένα, όσοι κατανάλωναν κατά μέσο όρο ένα αυγό την ημέρα είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό επεισόδιο και 18% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις. Οι ερευνητές αποφάνθηκαν ότι μια εξήγηση θα μπορούσε να είναι το γεγονός ότι τα αυγά περιέχουν υγιείς για την καρδιά θρεπτικές ουσίες, όπως φυλλικό οξύ και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.