Η μελέτη διαπίστωσε ότι, όσο πιο πολλές φορές μέσα στην ημέρα μιλάτε στο μωρό σας, τόσο καλύτερα τα πάει εκείνο μαθησιακά αργότερα στο γυμνάσιο. Μάλιστα πρέπει το παιδί να "απαντά", βγάζοντας κραυγούλες και ήχους, καθώς είναι σημαντικό να ανταποκρίνεται στον γονιό του ή στο άτομο που το φροντίζει.

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Jill Gilkerson, διευθύντρια έρευνας για την παιδική γλώσσα στο Ίδρυμα LENA στο Boulder του Κολοράντο, είπε: "Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τη σημασία της αλληλεπίδρασης με τα παιδιά που είναι πολύ μικρά και δεν μιλάνε απαραιτήτως. Όσο περισσότερη η αλληλεπίδραση, τόσο καλύτερα".

Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την πρόωρη έκθεση σε γλωσσικά ερεθίσματα με την ανάπτυξη των παιδιών. Ωστόσο ως επί το πλείστον είχαν επικεντρωθεί στα μικρότερα παιδιά. Αυτή τη φορά οι ερευνητές ήθελαν να δουν αν η πρώιμη διαδραστική ομιλία θα είχε αντίκτυπο στα παιδιά στο γυμνάσιο.

Η πρώτη φάση της μελέτης ξεκίνησε το 2006, όταν τα παιδιά ήταν μεταξύ 2 και 36 μηνών. Όταν αυτά τα παιδιά έφτασαν 9 έως 14 ετών, οι ερευνητές εξέτασαν τη γλωσσική τους ικανότητα και τις δεξιότητες της σκέψης τους.

Οι Αμερικανοί επιστήμονες βρήκαν ότι οι "συζητήσεις", οι οποίες έγιναν όταν τα παιδιά ήταν μεταξύ 18 και 24 μηνών, αντιπροσώπευαν το 14% έως το 27% των διαφορών στο IQ, στις γλωσσικές δεξιότητες και στις δεξιότητες σκέψης. Όπως εξήγησαν, η περίοδος των 18 έως 24 μηνών είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη, διότι τότε τα παιδιά αρχίζουν να αναπτύσσουν τη γλώσσα. Προσθέτουν πολλές νέες λέξεις στο λεξιλόγιό τους και βάζουν μαζί λέξεις για να σχηματίσουν προτάσεις.

Εξίσου σημαντικό με την κουβέντα είναι και το διάβασμα στα μικρά παιδιά.

"Αν διαβάζετε στα παιδιά σας, μάλλον πηγαίνετε μπρος - πίσω στις σελίδες συζητώντας. Ένα βιβλίο είναι μια ευκαιρία να κάνετε μαζί τους, να διασκεδάσετε με τα παιδιά σας", είπαν οι ειδικοί.

"Επίσης παρατηρήστε τι τα ενδιαφέρει και μιλήστε τους γιαυτό. Ευκαιρίες για συζήτηση πρέπει να καλλιεργούν και οι φροντιστές των μικρών παιδιών", κατέληξαν.