Τα παιδιά, που πάνε σχολείο νωρίς, έχουν καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες, καλύτερες σχέσεις με τους συνομιλήκους τους και λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς, ειδικά μετά τον πρώτο χρόνο στον παιδικό σταθμό.

Προηγούμενα στοιχεία δείχνουν ότι η πρόωρη έναρξη σχολείου για τα μικρά παιδιά μπορεί να ενισχύσει την γλωσσική τους ικανότητα, τις δεξιότητες της σκέψης τους και ενδεχομένως τις μαθησιακές του δυνατότητες. Ωστόσο τα στοιχεία, που δείχνουν τον αντίκτυπο στην συμπεριφορά, δεν ήταν ξεκάθαρα ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα δημοσίευσε το επιστημονικό περιοδικό Journal of Epidemiology and Community Health, οι ερευνητές παρακολούθησαν τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών από τη γέννησή τους μέχρι την ηλικία των οκτώ ετών, χρησιμοποιώντας απαντήσεις σε ένα ερωτηματολόγιο, συμπληρωμένο από τους γονείς, όταν τα παιδιά τους ήταν τριών, πεντέμισι και οκτώ ετών.

Το ερωτηματολόγιο εστίαζε σε συμπεριφορικά και συναισθηματικά προβλήματα, όπως δυσκολίες στην δημιουργία φίλων, υπερκινητικότητα ή απροσεξία, συμπεριφορά και κοινωνικές δεξιότητες.

Όταν τα παιδιά τους ήταν ηλικίας τεσσάρων, οκτώ και δώδεκα μηνών και όταν ήταν δύο και τριών ετών, οι γονείς ρωτήθηκαν ποιο είδος παιδικής φροντίδας τους παρείχαν, με ποιον περνούσαν τα πρωινά τους και ποιος τα φρόντιζε: Επίσημη φροντίδα, όπως κέντρο ημερήσιας φροντίδας και βρεφονηπιακό σταθμό στελεχωμένο από επαγγελματίες ή ανεπίσημη, με μέλη της ευρύτερης οικογένειας ή φίλους. Ένα στα τέσσερα παιδιά είχε δεχτεί επαγγελματική φροντίδα και ένα στα τρία έμεινε σπίτι με παππού/γιαγιά/γονέα.

Συνολικά, το 15,5% των παιδιών είχε θέματα συμπεριφοράς, το 15% ήταν υπερκινητικό ή είχε προβλήματα συγκέντρωσης και το 16% είχε συναισθηματικά προβλήματα. Περίπου το 7% δεν μπορούσε να κάνει φίλους και το 13% είχε κακές κοινωνικές δεξιότητες.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι, σε σύγκριση με τα παιδιά, που έμεναν σπίτι με την οικογένεια ή με ενήλικες φίλους, εκείνα που πήγαν παιδικό σταθμό είχαν λιγότερες πιθανότητες να έχουν προβλήματα συναισθηματικά και συμπεριφοράς και ήταν πιο πιθανό να έχουν καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες.

Του λόγου το αληθές επιβεβαίωσε και μία από τους συγγραφείς της μελέτης, η καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης Dr Maria Melchior.