Πολλά είναι τα οφέλη της αερόβιας άσκησης στην υγεία. Συμβάλλει στην απώλεια βάρους, βοηθάει την καρδιακή λειτουργία, φτιάχνει τη διάθεση, αλλά είναι ένα κι ένα και για τους ανθρώπους με σοβαρή κατάθλιψη.

Οι ερευνητές του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας αξιολόγησαν 11 έρευνες που αφορούσαν συνολικά 455 άτομα ηλικίας από 18 έως 65 ετών (μετα-ανάλυση), που είχαν διαγνωσθεί με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή και τα οποία έκαναν κατά μέσο όρο αερόβια άσκηση 45 λεπτών με μέτρια ένταση, τρεις φορές την εβδομάδα επί εννέα εβδομάδες.

Όπως φάνηκε, η αερόβια άσκηση, όταν γίνεται υπό την επίβλεψη ειδικού, έχει σημαντικό αντικαταθλιπτικό όφελος σε σχέση με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα και με τις ψυχοθεραπείες. Η ευεργετική δράση ήταν ορατή, ακόμη και όταν η άσκηση δεν διαρκούσε περισσότερο από ένα μήνα. Επίσης αφορούσε τόσο τους ασθενείς, που βρίσκονταν μέσα σε κλινική, όσο και εκτός αυτής.

«Η μελέτη συμπέρανε ότι η εποπτευόμενη αερόβια άσκηση μπορεί να υποστηρίξει σε σημαντικό βαθμό τη θεραπεία της μείζονος κατάθλιψης στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Ιωάννης Μωρρές.

Οι καθηγητές Γιάννης Θεοδωράκης και Αντώνης Χατζηγεωργιάδης, ο αναπληρωτής καθηγητής Νίκος Κομούτος,  η Αφροδίτη Στάθη και ο Χαράλαμπος Κρομμύδας επίσης συμμετείχαν στη μελέτη.