Στην πραγματικότητα ο λόγος είναι απλός. Μπορεί να μην ήπιατε αρκετό νερό την προηγούμενη μέρα. 

Σύμφωνα με όσα ανακάλυψαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Penn State της Πενσυλβάνια, οι άνθρωποι, που κοιμούνταν για έξι ώρες τη νύχτα, ήταν πιο αφυδατωμένοι, σε σύγκριση με εκείνους που απολάμβαναν οκτώ ώρες ύπνου.

Τα ευρήματα προέκυψαν μετά από μελέτη σε 20.000 άτομα από την Κίνα και από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αναφορικά με τις συνήθειες ύπνου τους και μετά από ανάλυση δειγμάτων ούρων τους.

Οι συγγραφείς της μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι σχέσεις μεταξύ της ποιότητας του ύπνου και της ενυδάτωσης οφείλονται σε μια ορμόνη, που βρίσκεται στον ανθρώπινο οργανισμό, την λεγόμενη αγγειοπιεστίνη.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Asher Rosinger, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, εξήγησε: "Η αγγειοπιεστίνη απελευθερώνεται τόσο ταχύτερα όσο και αργότερα στον κύκλο του ύπνου. Έτσι, αν ξυπνάτε νωρίτερα, ίσως να χάσετε εκείνο το διάστημα, στο οποίο απελευθερώνεται περισσότερη ορμόνη, προκαλώντας διαταραχή στην ενυδάτωση του σώματος.

Αν κοιμάστε το βράδυ μόνο έξι ώρες, μπορεί να επηρεάσει την ενυδάτωσή σας. Η μελέτη μας δείχνει ότι, αν δεν κοιμάστε αρκετά και αισθάνεστε άσχημα ή νιώθετε κουρασμένοι την επόμενη μέρα, πιείτε παραπάνω νερό".

Η αφυδάτωση μπορεί να έχει πολλές ανεπιθύμητες ενέργειες στον οργανισμό, όπως ζάλη, αίσθημα υπνηλίας και ούρα με έντονη μυρωδιά. Ο πιο προφανής τρόπος για να παραμείνετε ενυδατωμένοι είναι να πίνετε πολλά υγρά όλη την ημέρα και να αποφεύγετε ή να περιορίζετε ροφήματα με καφεΐνη, το τσάι και το αλκοόλ, τα οποία μπορούν να επιφέρουν αφυδάτωση.

Αλλά όσον αφορά στο πόσο νερό πρέπει να πίνετε κάθε μέρα, οι συμβουλές είναι αντιφατικές, με ορισμένους να προτείνουν έως και τέσσερα λίτρα, ενώ άλλοι να επιμένουν στα δύο.

Η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό SLEEP