Η ακμή είναι ένα ιδιαιτέρως συχνό πρόβλημα, που παρατηρείται τόσο σε εφήβους, όσο και σε ενήλικες (80% ατόμων ηλικίας από 11 έως 30 χρόνων).

Σε πολλές περιπτώσεις, παρά τη θεραπευτική αντιμετώπιση, το πρόβλημα επιστρέφει και συχνά αφήνει σημάδια και ουλές στο δέρμα όχι μόνο του προσώπου, αλλά και της πλάτης, του στήθους, ακόμη και στο τριχωτό της κεφαλής.

Η νέα μελέτη έγινε σε σχεδόν 27.000 άτομα, από τα οποία 5.602 με σοβαρή ακμή. Οι ερευνητές εντόπισαν γενετικές διαφορές, που ήταν πιο συχνές σε άτομα με σπυράκια. Μάλιστα πολλές παραλλαγές επηρέασαν τον σχηματισμό των θυλάκων των τριχών - κάτι που ως τώρα αποτελούσε άγνωστο παράγοντα κινδύνου για την πάθηση.

Οι επιστήμονες από το Βιοϊατρικό Κέντρο Έρευνας του Βρετανικού νοσοκομείου Guy's και St Thomas' και το King's College του Λονδίνου πιστεύουν ότι οι διαφορές στο σχήμα των θυλάκων των τριχών μπορεί να κάνουν το δέρμα πιο επιρρεπές σε λιμνάζοντα βακτηρίδια, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση ακμής.

Ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Jonathan Barker δήλωσε ότι υπήρξε ελάχιστη πρόοδος στη θεραπεία της ακμής τις τελευταίες δεκαετίες.

"Η εφαρμογή αυτών των γενετικών προσεγγίσεων στην ακμή δεν έχει γίνει ποτέ πριν και είναι ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός. Όταν έχετε μια εικόνα για τη γενετική βάση μιας πάθησης, μπορείτε να αναπτύξετε πολύ πιο αποτελεσματικές θεραπείες. Είναι σημαντικό να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους νωρίτερα και πιο αποτελεσματικά, ώστε να μην μένουν ουλές στο δέρμα μετά τη θεραπεία της δερματικής πάθησης".

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nature Communications.