Και μπορεί αυτή η επιλογή να δυσαρεστήσει κάποια παιδιά, αλλά σίγουρα είναι καλύτερη για την ανάπτυξή τους. Έτσι τουβλάκια, μπάλες, τρένα, κούκλες, κουζινικά, επιτραπέζια, αυτοκινητάκια, σύνεργα ζωγραφικής κτλ είναι παιχνίδια που καλλιεργούν τη φαντασία των παιδιών, αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους και τα μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν με τους άλλους.

Η τάση τα τελευταία χρόνια είναι οι επιλογές να στρέφονται περισσότερο σε ηλεκτρονικά παιχνίδια, τάμπλετς, γκάτζετς κτλ. Αλλά παρόλο που συχνά αυτά τα παιχνίδια διαφημίζονται ως εκπαιδευτικά και πολλοί γονείς το βλέπουν έτσι, όπως ανέφερε μία εκ των επικεφαλής της σχετικής μελέτης Dr. Aleeya Healey, δεν είναι η σοφότερη επιλογή.

"Η παρούσα μελέτη είχε σκοπό να βοηθήσει τους γονείς να αποκτήσουν σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία για όλα τα παιδιά και για τη νεολαία. Τα παιχνίδια και η διαδικασία του παιχνιδιού είναι τα εργαλεία αυτής της προσπάθειας, οπότε πιστεύω ότι ήταν σημαντικό να βοηθήσουμε τους γονείς και τους φροντιστές των παιδιών, ώστε να επιλέγουν παιχνίδια για την πρώιμη παιδική ηλικία, οπότε το παιδί αναπτύσσεται".

Η έρευνα γύρω από τα παιχνίδια και την ανάπτυξη τα τελευταία 30 χρόνια είναι εκτεταμένη.

Ο αναπληρωτής καθηγητής παιδιατρικής Alan Medelson του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης υπογράμμισε: "Στην πραγματικότητα, αυτό που χρειάζονται τα παιδιά είναι περισσότερο ποιοτικό χρόνο και αλληλεπίδραση με τους γονείς τους μέσα από τα παιχνίδια. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη, εφόσον γίνεται με μέτρο, είναι επιβλαβής. Όμως δεν πρέπει να αντικαθιστά τις αλληλεπιδράσεις των γονιών με τα παιδιά".

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συμβουλεύει να μη γίνεται καμία χρήση οθόνης (άρα και κανένα σχετικό παιχνίδι) από μωρά και παιδάκια έως 18 μηνών, πολύ περιορισμένη χρήση για τις ηλικίες 18 έως 24 μηνών και χρήση όχι πάνω από μία ώρα την ημέρα για παιδιά 2 έως 5 ετών (η μία ώρα αφορά στον συνολικό χρόνο θέασης μπροστά σε τηλεόραση, τάμπλετ, κινητό τηλέφωνο, λάπτοπ κ.ά.).