Νέα έρευνα από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke έδειξε ότι οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες, που κάνουν χρήση κάνναβης, θα πρέπει να αναλογιστούν ότι μελλοντικά αυτό μπορεί να επηρεάσει το σπέρμα τους και τη δυνατότητά τους να γίνουν γονείς.

Είναι γνωστό από προηγούμενες μελέτες ότ ο καπνός, τα φυτοφάρμακα, τα επιβραδυντικά φλόγας, ακόμη και η παχυσαρκία, μπορούν να μεταβάλουν το σπέρμα. Η νέα έρευνα προσθέτει σε αυτόν τον κατάλογο την επίδραση της μαριχουάνας στην επιγενετική, που προκαλεί διαρθρωτικές και ρυθμιστικές αλλαγές στο DNA των σπερματοζωαρίων των χρηστών.

Πειράματα σε αρουραίους και μια μελέτη με 24 άνδρες διαπίστωσε ότι η ουσία THC, που περιέχει η κάνναβη, φαίνεται να στοχεύει γονίδια σε δύο κύριες κυτταρικές οδούς και να αλλάζει τη μεθυλίωση του DNA, μια διαδικασία απαραίτητη για την κανονική ανάπτυξη. Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμη αν οι αλλαγές στο DNA, που ενεργοποιούνται από την THC, μεταβιβάζονται στα παιδιά των χρηστών και ποιες επιπτώσεις θα μπορούσαν να έχουν.

"Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι οι συνέπειες από τη χρήση της κάνναβης στους άνδρες και στην αναπαραγωγική τους υγεία δεν είναι εντελώς άσχετες, καθώς η κάνναβη έχει κάτι, που επηρεάζει το γενετικό προφίλ του σπέρματος", δήλωσε ο καθηγητής Scott Kollins, Ph.D. ψυχιατρικής και επιστημών συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο Duke και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης.

"Δεν γνωρίζουμε ακόμη τι σημαίνει αυτό, αλλά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι νεαροί ενήλικες σε ηλικία τεκνοποίησης έχουν νόμιμη πρόσβαση στην κάνναβη, είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτούμε".

Η μελέτη καθόρισε ως τακτικούς χρήστες, εκείνους που κάπνιζαν μαριχουάνα τουλάχιστον κάθε εβδομάδα για τους προηγούμενους έξι μήνες. Το σπέρμα τους συγκρίθηκε με εκείνων που δεν είχαν κάνει χρήση μαριχουάνας τους τελευταίους έξι μήνες και δεν είχαν καπνίσει πάνω από 10 φορές στη ζωή τους. Όσο μεγαλύτερη ήταν η συγκέντρωση της THC στα ούρα των ανδρών, τόσο πιο έντονες ήταν οι γενετικές αλλαγές στο σπέρμα τους.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Epigenetics.