Οι ερευνητές μελέτησαν 160 ενήλικες, κατά μέσο όρο 65 ετών, που όλοι τους έκαναν καθιστική ζωή και όλοι τους είχαν κάποια γνωστική εξασθένηση.

Οι ερευνητές τους χώρισαν σε τέσσερις ομάδες: Στη μία έκαναν αερόβια άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα, στην άλλη παρεχόταν διατροφική συμβουλευτική και μια υγιεινή διατροφή για την καρδιά, στην τρίτη γινόταν συνδυασμός άσκησης και συμβουλών σε θέματα διατροφής και στην τέταρτη οι συμμετέχοντες δεν άλλαξαν κάτι στις συνήθειές τους.

Μετά από έξι μήνες, όσοι ασκούνταν σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία στις εξετάσεις σκέψης από ό, τι στην αρχή της μελέτης, μια βελτίωση που ισοδυναμεί με αναστροφή σχεδόν εννέα ετών γήρανσης, αναφέρουν ερευνητές στο περιοδικό Neurology.

"Σήμερα δεν υπάρχουν αποδεδειγμένες ιατρικές θεραπείες για να σταματήσουμε ή για να αντιστρέψουμε την γνωσιακή έκπτωση, που σχετίζεται με την ηλικία και αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής έχουν τη δυνατότητα να καθυστερούν την εμφάνιση της άνοιας για χρόνια", δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης James Blumenthal από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke στο Durham της Βόρειας Καρολίνα.

Συγκεκριμένα η άσκηση βελτίωσε δεξιότητες σκέψης γνωστές ως εκτελεστική λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει την ικανότητα ενός ατόμου να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του, να δίνει προσοχή, να οργανώνει ιδέες και να επιτυγχάνει στόχους. Ωστόσο η άσκηση δεν φαίνεται να βελτιώνει τη μνήμη.

Η Sandra Bond Chapman, ιδρύτρια του Κέντρου Υγείας Εγκεφάλου του Πανεπιστημίου του Τέξας, στο Ντάλλας, επεσήμανε μιλώντας στο πρακτορείο Reuters: "Το στάδιο πριν από την άνοια είναι κρίσιμο για να δράσουμε εγκαίρως και να σταματήσουμε τις αδυναμίες του εγκεφάλου. Τα άτομα μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου τους με την τακτική άσκηση, τη μείωση του αλατιού και την προσθήκη τροφίμων πλούσιων σε κάλιο και σε μαγνήσιο".