Το λίπος στην κοιλιά, γνωστό και ως σπλαχνικό λίπος, ενοχοποιείται για πλείστα όσα προβλήματα υγείας και αποτελεί νούμερο ένα στόχο πολλών ανδρών και γυναικών, καθώς "δεν το παίρνουν μπόι".

Αν αναρωτιέστε πώς η σωματική δραστηριότητα εξουδετερώνει το πρόβλημα, ένα μόριο που ονομάζεται ιντερλευκίνη-6 διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο σε αυτή τη διαδικασία, όπως αναφέρουν ερευνητές στο περιοδικό Cell Metabolism.

Όπως αναμενόταν, μια παρέμβαση 12 εβδομάδων, που συνίστατο στην άσκηση με ποδήλατο, μείωσε το σπλαχνικό κοιλιακό λίπος σε παχύσαρκους ενήλικες.

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες, που έπαιρναν το tocilizumab - ένα φάρμακο που εμποδίζει τη σηματοδότηση της ιντερλευκίνης-6 και είναι επί του παρόντος εγκεκριμένο για τη θεραπεία της ρευματοειδούς αρθρίτιδας - δεν είχαν ανάλογα αποτελέσματα. Επιπλέον, η θεραπεία με αυτό το φάρμακο αύξησε τα επίπεδα της χοληστερόλης, ανεξάρτητα από τη σωματική δραστηριότητα.

Η πρώτη συγγραφέας της μελέτης Anne-Sophie Wedell-Neergaard, από το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, δήλωσε: "Όλοι γνωρίζουμε ότι η άσκηση προάγει την καλύτερη υγεία και τώρα γνωρίζουμε επίσης ότι η τακτική άσκηση μειώνει το λίπος στην κοιλιά και συνεπώς δυνητικά και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιομεταβολικών ασθενειών".

Το κοιλιακό λίπος συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο όχι μόνο καρδιομεταβολικής νόσου, αλλά και καρκίνου, άνοιας, διαβήτη και θνησιμότητας από όλες τις αιτίες. Η σωματική δραστηριότητα μειώνει τον σπλαχνικό λιπώδη ιστό, ο οποίος περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα στην κοιλιακή κοιλότητα, αλλά οι υποκείμενοι μηχανισμοί δεν ήταν σαφείς ως τώρα.

Κάποιοι ερευνητές είπαν ότι μια ορμόνη, που ονομάζεται επινεφρίνη, παίζει ρόλο στην επίτευξη αυτού του αποτελέσματος. Όμως οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης υποψιάζονται ότι η ιντερλευκίνη-6 μπορεί, επίσης, να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, επειδή ρυθμίζει τον ενεργειακό μεταβολισμό, διεγείρει τη διάσπαση των λιπών σε υγιείς ανθρώπους και απελευθερώνεται από τον σκελετικό μυ στη διάρκεια της άσκησης.

Μέρες που είναι και μέχρι να υπάρξουν κι άλλα ερευνητικά δεδομένα, οι ερευνητές έδωσαν μερικές πρακτικές συμβουλές.

"Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, όταν αρχίζετε να ασκείστε, μπορεί να αυξηθεί το σωματικό σας βάρος, λόγω της αυξημένης μυϊκής μάζας. Έτσι, εκτός από τη μέτρηση του συνολικού βάρους του σώματος, θα ήταν χρήσιμο και ίσως πιο σημαντικό, να μετράμε την περιφέρεια της μέσης, για να παρακολουθούμε την απώλεια σπλαχνικού λίπους και να έχουμε κίνητρο", όπως εξήγησαν.