Όπως έδειξε νέα, πολύ μεγάλη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Otago, στη Νέα Ζηλανδία, και το Πανεπιστήμιο του Dundee, οι άνθρωποι πρέπει να τρώνε τουλάχιστον 25g φυτικές ίνες την ημέρα.

Αυτή η ποσότητα κάνει καλό στην υγεία, εξηγούν οι ερευνητές, αφού σχετίζεται με μια μείωση κατά 15% ως 30% στην πρόωρη θνησιμότητα από οποιαδήποτε αιτία. Αλλά αυτό που πραγματικά την... απογειώνει, είναι η κατανάλωση 30g.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και έδειξε ότι για κάθε αύξηση κατά οκτώ γραμμάρια στην καθημερινή κατανάλωση φυτικών ινών, μειώνεται κατά 5% ως 27% ο κίνδυνος καρδιοπάθειας, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου στο παχύ έντερο, ενώ υπάρχει καλύτερη προστασία έναντι εγκεφαλικού και καρκίνου του μαστού.

Επιπλέον κάθε αύξηση κατά 15 γραμμάρια στην καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης οδηγεί σε μείωση κατά 2% ως 19% της πρόωρης θνησιμότητας, της στεφανιαίας νόσου, του διαβήτη τύπου 2 και του καρκίνου του παχέος εντέρου. Τα πλήρη δημητριακά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάτι που εξηγεί την προστατευτική δράση τους.

Όπως αναφέρει το περιοδικό Lancet, περισσότερες ίνες έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, μερικά δημητριακά πρωινού, ψωμιά και ζυμαρικά που χρησιμοποιούν δημητριακά ολικής άλεσης, τα όσπρια όπως φασόλια, φακές και ρεβίθια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) όλες τις διαθέσιμες έρευνες (συνολικά 243), που έχουν γίνει μέχρι τώρα, σχετικά με τις φυτικές ίνες και με τα πλήρη δημητριακά.

Διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση τροφίμων, που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, παρέχει περιορισμένη προστασία μόνο έναντι του διαβήτη τύπου 2 και του εγκεφαλικού. Οι τροφές αυτές μπορεί να περιέχουν σάκχαρα, κορεσμένα λίπη και νάτριο (αλάτι), κάτι που τις καθιστά έως και επικίνδυνες για την υγεία.