Όπως έδειξε η νέα μετα-ανάλυση, οι προπονήσεις, που αναμιγνύουν μια ποικιλία από έντονες ασκήσεις, με σύντομες περιόδους ανάκαμψης, μπορεί να βοηθήσουν τους ανθρώπους να χάσουν περισσότερο βάρος από το να κάνουν διάδρομο ή στατικό ποδήλατο.

Οι γιατροί συχνά συμβουλεύουν τους ανθρώπους, που προσπαθούν να χάσουν βάρος, να μειώσουν τον αριθμό των θερμίδων, που προσλαμβάνουν καθημερινά, και να γίνουν πιο δραστήριοι σωματικά. Αλλά δεν είναι πάντα σαφές ποιος είναι ο ιδανικός τύπος άσκησης για τον καθένα και πόση άσκηση χρειάζεται για την μεγαλύτερη δυνατή απώλεια βάρους.

Για την τρέχουσα ανάλυση οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 41 μελέτες, που σύγκριναν τα αποτελέσματα απώλειας βάρους μετά από τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες εντατικής προπόνησης ή από προγράμματα μέτριας έντασης, όπως τζόγκινγκ, ποδηλασία ή περπάτημα με σταθερό ρυθμό. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες έχασαν βάρος και σωματικό λίπος και με τους δύο τύπους προπόνησης, ανεξάρτητα από το αρχικό τους βάρος.

Πάντως οι εναλλαγές στην ένταση των ασκήσεων και οι ενδιάμεσες "ανάσες" επέφεραν μεγαλύτερη απώλεια βάρους - κατά μέσο όρο 1,58 κιλά, σε σύγκριση με 1,13 κιλά, που "έφυγαν" από την συνεχή άσκηση μέτριας έντασης.

απώλεια βάρους δεν είναι μόνο πόσες θερμίδες καίτε κατά τη διάρκεια της άσκησης, αλλά και το πώς το σώμα σας αντιδρά κατά τη διάρκεια των ωρών και των ημερών μετά την άσκηση", δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο συγγραφέας της μελέτης Paulo Gentil του Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου Goias στη Βραζιλία.

"Διαπιστώσαμε ότι η εντατική προπόνηση προωθεί την αύξηση της απώλειας λίπους και η προπόνηση με χρονικές περιόδους sprints μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε αυτό".

Οι εντατικές προπονήσεις διαρκούν κατά μέσο όρο 28 λεπτά, σε σύγκριση με μόλις 18 λεπτά για περιόδους σπριντ και 38 λεπτά για συνεχείς ασκήσεις μέτριας έντασης. Ενώ τα πρωτόκολλα άσκησης ποικίλλουν, η πιο συνηθισμένη προπόνηση υψηλής έντασης εναλλάσσεται σε τέσσερα λεπτά άσκησης με τρία λεπτά ανάκαμψης.

Στα πειράματα των επιστημόνων για τα διάφορα είδη άσκησης συμμετείχαν συνολικά 1.115 συμμετέχοντες και οι προπονήσεις διήρκεσαν από 4 έως 16 εβδομάδες.