Τη δίκη έναντι της Bayer κέρδισε η ελληνική φαρμακευτική UniPharma με το προϊόν της, Salospir.

Τον Ιούλιο του 2012 το φαρμακευτικό προϊόν Salospir - ευρύτατα διαδεδομένο αντιθρομβωτικό- άρχισε να κυκλοφορεί και ως παυσίπονο σε συσκευασία με χρώματα άσπρο και πράσινο.

Η γερμανική φαρμακευτική Bayer, που παράγει την «Ασπιρίνη», η οποία κυκλοφορεί και αυτή σε συσκευασία με άσπρο και πράσινο χρώμα, κατέφυγε στα δικαστήρια επικαλούμενη τη νομοθεσία για την προστασία των εμπορικών σημάτων, με τον ισχυρισμό ότι προσβάλλεται η φήμη της συσκευασίας της «Ασπιρίνης», λόγω της ομοιότητας των χρωματικών αποχρώσεων των δύο προϊόντων.

Το Πρωτοδικείο Αθηνών με την απόφαση 270/2015 απέρριψε την αγωγή της Bayer με το σκεπτικό ότι οι λεκτικοί όροι Aspirin και Salospir είναι αρκετά διαφορετικοί, ώστε να αναιρούν οποιαδήποτε ομοιότητα των χρωματικών αποχρώσεων. 

Με πρόσφατη απόφασή του τον Οκτώβριο το Κοινοτικό Γραφείο Εμπορικών Σημάτων απέρριψε και αυτό τους νομικούς ισχυρισμούς της Bayer για προσβολή της φήμης της συσκευασίας της «Ασπιρίνης». 

Οι δύο αυτές αποφάσεις είναι πολύ σημαντικές από νομική άποψη τόσο σε ελληνικό όσο και σε κοινοτικό επίπεδο, γιατί θέτουν φραγμούς στη μονοπώληση των χρωμάτων στις συσκευασίες προϊόντων. 

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τις αποφάσεις αυτές είναι ότι η φήμη των προϊόντων οικοδομείται κυρίως πάνω στο ίδιο το όνομά τους και όχι στα χρώματα των συσκευασιών τους. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη είναι πολύ συχνές οι σφοδρές δικαστικές αντιδικίες μεταξύ εταιρειών, ακόμα και πολυεθνικών, για τα χρώματα των συσκευασιών των προϊόντων τους.

Οι αποφάσεις αυτές δίνουν έναν νέο νομικό προσανατολισμό σε αυτές τις αντιδικίες και διαμορφώνουν νέα δεδομένα. 

Τη νομική υπεράσπιση του Salospir τόσο στα ελληνικά δικαστήρια όσο και στο Κοινοτικό Γραφείο Εμπορικών Σημάτων διηύθυνε ο επίκουρος καθηγητής του εμπορικού δικαίου της Νομικής Σχολής Αθηνών Χρήστος Χρυσάνθης.