Η ελονοσία μεταδίδεται στους ανθρώπους με το τσίμπημα των μολυσμένων θηλυκών εντόμων. Όμως Αμερικανοί επιστήμονες κατάφεραν να μεταλλάξουν κουνούπια, ώστε αυτά να μην μολύνονται με ελονοσία και να "μπλοκάρει" η εξάπλωση αυτής της σοβαρής ασθένειας. Σύμφωνα με το ΑΠΕ, αν αυτό μπορέσει να εφαρμοστεί και στη φύση, τότε τα γενετικά τροποποιημένα κουνούπια θα αποτελέσουν ένα χρήσιμο μέσο για να μπει ένα "φρένο" στην ελονοσία.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια νέα, ισχυρή τεχνική γονιδιακή επεξεργασία, τη λεγόμενη Crispr και εισήγαγαν ένα "ανθεκτικό" γονίδιο στο DNA των κουνουπιών. Όταν τα μεταλλαγμένα κουνούπια ζευγάρωσαν, η μετάλλαξη μεταφέρθηκε και στους απογόνους τους (σε ποσοστό 99,5%). Θεωρητικά, αν ένα τέτοιο κουνούπι τσιμπήσει έναν άνθρωπο, δεν θα του μεταφέρει την ελονοσία.

Σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Γης - περίπου 3,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι - κινδυνεύουν να κολλήσουν ελονοσία κάποια στιγμή στη ζωή τους. Αν και με διάφορους τρόπους (κουνουπιέρες, εντομοαπωθητικά, εντομοκτόνα κ.ά.), καθώς και με φάρμακα, ο κίνδυνος περιορίζεται, η λοιμώδης νόσος σκοτώνει πάρα πολλούς ανθρώπους κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ως το τέλος του 2015 θα υπάρξουν 214 εκατομμύρια περιστατικά λοιμώξεων από ελονοσία και 438.000 θάνατοι, οι περισσότεροι στην υποσαχάρια Αφρική. Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών των ΗΠΑ, τα περιστατικά λοιμώξεων κάθε χρόνο κινούνται μεταξύ 300 - 500 εκατομμυρίων, ενώ οι θάνατοι αγγίζουν το ένα εκατομμύριο.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον καθηγητή μοριακής βιολογίας 'Αντονι Τζέημς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, πειραματίστηκαν με ένα είδος κουνουπιού, το Anopheles stephensi, που ενδημεί στην Ασία. Τα πειράματα έδειξαν ότι, χάρη στην μετάλλαξη του DNA, το κουνούπι παύει, πλέον, να γίνεται φιλόξενος ξενιστής για το παράσιτο της ελονοσίας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει και με άλλα είδη κουνουπιού, που, επίσης, είναι φορείς της νόσου.

'Αλλοι επιστήμονες επιδιώκουν μεταλλάξεις, που θα καθιστούν στείρα τα κουνούπιαμία λύση που θα οδηγήσει στην πλήρη εξαφάνιση των κουνουπιών, κάτι, που μπορεί να έχει άλλες ανεπιθύμητες συνέπειες στα οικοσυστήματα.