Οι διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μπορεί να είναι οι πιο απολαυστικές του χρόνου, κυρίως επειδή οι περισσότεροι από εμάς τις αφιερώνουμε σε επισκέψεις σε συγγενείς, φίλους ή σε διάφορα θεάματα ή ακόμη σε μεγάλα γεύματα, ποτό και εδέσματα, που προσφέρονται άφθονα αυτήν την περίοδο. Παράλληλα, όμως, λιγοστεύουμε τον ύπνο μας, ξεκουραζόμαστε λιγότερο, χαλαρώνουμε ακόμη λιγότερο, σε βαθμό που ο Δεκέμβριος, ο τελευταίος μήνας του χρόνου, να αποδεικνύεται πολύ δύσκολος για τον οργανισμό μας.

Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε σε πέντε σημεία - συμβουλές, ώστε να περάσετε τις διακοπές σας όμορφα αλλά και όσο το δυνατόν πιο υγιεινά.

Άσκηση 

Γενικά, στη διάρκεια του χρόνου, για να έχουμε μια ισορροπημένη και ευτυχισμένη ζωή, είναι σημαντικό να καταναλώνουμε μέτριες ποσότητες φαγητού και να ασκούμαστε, ώστε να έχουμε δημιουργήσει έναν αξιόπιστο οργανισμό. Και αξιόπιστος οργανισμός είναι εκείνος, που μπορεί να «χειριστεί» από καιρό σε καιρό κάποια επιπλέον φαγητά, ποτά ή κεράσματα.

Η λογική είναι απλή: αν παράσχουμε στον εαυτό μας καλή διατροφή και άσκηση στο 80-90% του έτους, αυτός μπορεί να ανταποκριθεί και σε κάποιες υπερβάσεις στο 10-20 % του χρόνου.

Πρόληψη με καλή διατροφή

Προληπτικά μπορείτε να καταναλώνετε μικρά σνακ ή μικρά γεύματα κάθε 3-4 ώρες, συνήθεια που βοηθά στην πρόληψη του σακχάρου στο αίμα, που συχνά οδηγεί σε πονοκεφάλους, κόπωση και αδιαθεσία.

Υιοθετώντας αυτήν την τακτική, μπορείτε να αποτρέψετε την υπερκατανάλωση τροφής σε ένα και μόνο δείπνο. Μην λιμοκτονείτε όλη την ημέρα, ώστε να μπορείτε να φάτε «καλά» έξω το βράδυ. Απολαύστε τα δείπνα των διακοπών, αλλά φροντίστε να τρώτε θρεπτικά τρόφιμα στη διάρκεια της ημέρας, καθώς αυτά είναι που θα σας κρατήσουν υγιείς.

Νερό - Ενυδάτωση

Αυτή είναι η εποχή για να απολαύσετε πολλά γευστικά ποτά, αλλά μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε το σώμα σας με νερό. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται κάπου μεταξύ 1,5 και 3 λίτρα νερό κάθε μέρα, για να μείνουν ενυδατωμένοι. Ωστόσο, κάθε φλιτζάνι καφέ που πίνετε ή ποτήρι με αλκοόλ που πίνετε αφυδατώνετε το σώμα σας. Γι’ αυτό και συνιστάται να πίνετε ένα επιπλέον ποτήρι νερό για κάθε καφέ ή αλκοολούχο ποτό που καταναλώνετε.

Σχεδιάστε τις διακοπές σας 

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να προγραμματίσετε τις δραστηριότητές σας στη διάρκεια των διακοπών. Προσπαθήστε να απλώσετε τις δραστηριότητές σας σχετικά ομοιόμορφα, ώστε μην πέσετε… με τα μούτρα στη διασκέδαση ή στην υπερβολική σπατάλη δυνάμεων, μετά την επαγγελματική εξουθένωση. Ο προγραμματισμός αποτελεί βασικό συνισταμένη της πρόληψης προβλημάτων, που προκύπτουν από την έλλειψη ετοιμότητας.

Γνωρίστε τα όριά σας

Ρυθμίστε ρεαλιστικά τον χρόνο σας, την ενέργεια που θα σπαταλήσετε και τις δεσμεύσεις που μπορείτε να αναλάβετε. Είναι πολύ σημαντικό για να παραμείνετε υγιείς στη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο καθορισμός κάποιων ορίων στο φαγητό σας, στα κεράσματα ή το αλκοόλ μπορεί επίσης να είναι πολύ σημαντική.

*Δρ Ματίνα Χρονοπούλου Φυσικοπαθητική Θεραπεύτρια, Naturopathic Doctor, Dip. Master Ac., TCM στο Βελονισμό και στην Παραδοσιακή Κινέζικη Ιατρική