Η ασθενοκεντρική προσέγγιση στον τομέα υγείας, η αξιοποίηση των δεδομένων καθημερινής κλινικής πρακτικής, οι σύγχρονες προκλήσεις για το φαρμακευτικό marketing και τον τομέα της ιατρικής ενημέρωσης, αλλά και η ανάδειξη του νέου ρόλου του φαρμακοποιού, είναι οι κεντρικοί θεματικοί άξονες του φετινού 10ου Συνεδρίου Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ, που ξεκινά την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Το συνέδριο -που θα διαρκέσει ως την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου - οργανώνεται από την Ελληνική Εταιρία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (ΕΕΦΑΜ) και έχει θέμα "Αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις με τον ασθενή στο επίκεντρο".

Οι Πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής κ.κ. Ολύμπιος Παπαδημητρίου, Γενικός Διευθυντής Novo Nordisk και Αντιπρόεδρος του Σ.Φ.Ε.Ε. και Θεόδωρος Τρύφων, Aντιπρόεδρος της Elpen Pharmaceuticals και Πρόεδρος της Π.Ε.Φ., παρουσίασαν στη σχετική συνέντευξη Τύπου τη θεματολογία, τους διακεκριμένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και τις εκδηλώσεις που θα πλαισιώσουν τη διοργάνωση.

Ο κ. Τρύφων, αναφερόμενος σε τρεις θεματικές ενότητες που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, έκανε λόγο για "ένα νέο μοντέλο επικοινωνίας γιατρού - ασθενή, όπου ο ασθενής μετέχει στις θεραπευτικές αποφάσεις, ενώ λαμβάνονται υπόψιν οι προσδοκίες και απαιτήσεις του από τους επαγγελματίες υγείας και τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις", και τόνισε πως το μοντέλο αυτό αναδεικνύεται από το σύγχρονο φαρμακευτικό μάρκετινγκ, καθώς οι φαρμακευτικές βιομηχανίες αναπτύσουν μια ασθενοκεντρική αντίληψη, ως νέα και απαραίτητη τάση για την επιτυχία του φαρμακευτικού μάρκετινγκ.

Παράλληλα, προωθούν την αξιοποίηση των δεδομένων από την καθημερινή κλινική πρακτική στο σύστημα υγείας, κυρίως με την εκπόνηση κλινικών μελετών φάσης ΙV, αξιοποιώντας τα δεδομένα για τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, για την φαρμακοεπαγρύπνηση, για τα πρωτόκολλα.

Αντίστοιχα, αξιοποιείται η ψηφιακή τεχνολογία, με γνώμονα τις ανάγκες του ασθενή και την προαγωγή της ασθενοκεντρικής νοοτροπίας.

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαδημητρίου, υπογραμμίζοντας πως «όλα όσα γίνονται στο χώρο μας έχουν έναν μόνο τελικό αποδέκτη, τον ασθενή», αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του ρόλου του φαρμακοποιού ως συμβούλου φαρμακευτικής φροντίδας και ως παράγοντα προώθησης της αυτοφροντίδας και της συμμόρφωσης του ασθενή στις οδηγίες του γιατρού του. Σημείωσε μάλιστα πως σε ορισμένες περιπτώσεις χρονίων παθήσεων, όπως π.χ. ο διαβήτης, η έκβαση της θεραπείας, εξαρτάται από την αυτοφροντίδα του ασθενή σε ποσοστό πάνω από 50%. Το γεγονός αυτό φέρνει νέες προκλήσεις στα τμήματα ιατρικής ενημέρωσης, εξαιτίας των ικανοτήτων που πρέπει να διαθέτουν όλα τα στελέχη που έρχονται σε επαφή με το επιστημονικό δυναμικό της υγείας.

Στο φετινό συνέδριο θα μετέχουν 32 ομιλητές, 200 senior στελέχη και 900 σύνεδροι.

Κεντρικός ομιλητής της διοργάνωσης είναι ο Κώστας Βασιλείου, εκπαιδευτικός και ερευνητής, που έχει αναδειχθεί ένας από τους 100 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου από τον εκπαιδευτικό φορέα LEGO Foundation, θα εξετάσει την προαγωγή της καινοτομίας μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία συνδυαστικά με το παιχνίδι. Ο Κώστας Βασιλείου, έχει εισάγει τη διδασκαλία της ρομποτικής στην Ελλάδα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις μη προνομιούχες ομάδες μαθητών, όπως τα παιδιά των Ρομά, τα παιδιά που ζουν σε υποβαθμισμένες περιοχές και τα παιδιά που φιλοξενούνται σε σωφρονιστικά ιδρύματα.

Η Πρόεδρος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Marketing, Ζωή Στεφανίδου, παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της Ε.Ε.Φα.Μ., αναφερόμενη στα 25 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της στην κατεύθυνση της κοινής ωφέλειας και της επιμόρφωσης των στελεχών των φαρμακευτικών επιχειρήσεων. Επιστέγασμα της πορείας αυτής, αποτελεί το Συνέδριο της Ε.Ε.Φα.Μ., το οποίο διεξάγεται κάθε δύο χρόνια και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων διοργανώσεων στο χώρο της υγείας και του φαρμάκου.

Η γενική γραμματέας της ΕΕΦΑΜ, Σοφία Νάσιου αναφέρηκε στα «Αριστεία Φαρμακευτικού Marketing», τον μοναδικό θεσμό στην Ελλάδα που επιβραβεύει τις καλύτερες και πιο καινοτόμες πρακτικές φαρμακευτικού marketing των δύο προηγούμενων ετών για καμπάνιες Νέου Προϊόντος, Franchise - Επαναλανσαρίσματος Προϊόντος, Ενημέρωσης / Ευαισθητοποίησης Κοινού και ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. Τα αποτελέσματα για τις τέσσερις αυτές κατηγορίες θα προκύψουν από βαθμολογία της κριτικής επιτροπής σε ποσοστό 60%, ενώ το υπόλοιπο 40% θα έρθει από την βαθμολογία που θα δώσουν οι σύνεδροι που θα μετέχουν στην ψηφοφορία, κατά την παρουσίαση των δράσεων.