Η Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης για τα ρευματικά νοσήματα, 210 8237302, της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛΕΑΝΑ), λειτουργεί από το 2007 καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00 π.μ. – 16.00Απευθύνεται σε περίπου 2.500.000 άτομα, που πάσχουν από κάποια πάθηση του μυοσκελετικού συστήματος, τις οικογένειες, και τους φίλους / φροντιστές τους, που δυσκολεύονται να μετακινηθούν λόγω σωματικής αδυναμίας, έλλειψης χρόνου ή απομακρυσμένου τόπου διαμονή,ς αλλά και σε αυτούς που δυσκολεύονται να συναντηθούν με τον επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Η υπηρεσία έχει συμπεριληφθεί στον Πίνακα Τηλεφωνικών Γραμμών Στήριξης για Θέματα Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που εξέδωσε η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας & Πρόληψης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από τους επαγγελματίες υγείας που εργάζονται στις Μονάδες Υγείας του ΠΕ.Δ.Υ, ώστε να ενισχυθεί το έργο τους στο πεδίο της πρόληψης, υποστήριξης και παραπομπής των πολιτών.

Σε αυτό τo πλαίσιο, η Γραμμή στοχεύει αφενός στην πρόληψη διαταραχών της ψυχικής υγείας, αφετέρου στη διάγνωση τους και στην κατάλληλη παραπομπή του ατόμου σε φορείς που μπορούν να προσφέρουν μια εξατομικευμένη φροντίδα. Το 2015 δέχθηκε 329 κλήσεις, μέσης διάρκειας 22 λεπτών, με κύριο τόπο προέλευσης την Αθήνα (69%). Οι εξυπηρετούμενοι ήταν στη συντριπτική τους πλειονότητα (85%) γυναίκες, κατά μέσο όρο 52 ετών και καλούσαν στην πλειονότητα τους για πρώτη φορά (71%), ενώ περίπου το  29% είχε ξανακαλέσει. Το 78% των κλήσεων πραγματοποιήθηκαν από τις ίδιες τις πάσχουσες ενώ το 22%, από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα.

Από το σύνολο των κλήσεων το μεγαλύτερο ποσοστό (23%) έγινε από άτομα με Ρευματοειδή Αρθρίτιδα. Ακολουθούσαν ανάλογα με την συχνότητα εμφάνισης, κλήσεις ατόμων με Αγκυλοποιητική Σπονδυλαρθρίτιδα (10%), με Ψωριασική Αρθρίτιδα (10%), με Οστεοαρθρίτιδα (6%), με Συστηματικό Ερυθηματώδη Λύκο (4%) και με Ινομυαλγία (3%).

Περίπου οι μισές κλήσεις αφορούσαν αποκλειστικά σε θέματα ψυχικής υγείας (καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις). Κατά δεύτερο λόγο (23%) η γραμμή δεχόταν κλήσεις για ζητήματα ιατρικής φροντίδας (πρόσβαση στη θεραπεία, φαρμακευτική αγωγή), εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα, όπως η απώλεια ασφαλιστικής ικανότητας ή η διαδικασία  πιστοποίησης αναπηρίας (12%) αλλά και ζητήματα που αφορούσαν την εγγραφή και την συμμετοχή στην ΕΛΕΑΝΑ.