Το 2015 η Γραμμή Βοήθειας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (ΕΚΑΔ) 210-6007686 δέχτηκε συνολικά 1497 αιτήματα. Τα 79% προήλθε μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία και ένα ποσοστό της τάξης του 20% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση info@help-line.gr. Αρκετά λιγότερα αιτήματα προήλθαν μέσω chat (1%).

Σύμφωνα με την απολογιστική έκθεση, που δόθηκε στη δημοσιότητα, η πλειοψηφία των αιτημάτων (75%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με ποσοστό 13%. Αναφορικά με τον τύπο του αιτήματος, η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε σε θέματα εξάρτησης (41%), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο διαδικτυακός εκφοβισμός (17%). Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά στην παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.ά.).  Αναλυτικά, το περιεχόμενο των αιτημάτων που υποβλήθηκαν στη Γραμμή έχει ως εξής:

 

Τύπος αναφοράς / αιτήματος

Αριθμός αναφορών

%

Εξάρτηση από το Διαδίκτυο

609

41%

Διαδικτυακός Εκφοβισμός

250

17%

Ιδιωτικότητα (παραβίαση ιδιωτικότητας)

194

13%

Ιδιωτικότητα (πώς να την προστατέψουμε)

171

11%

Αγάπη / Σχέσεις / Σεξουαλικότητα (στο Διαδίκτυο)

165

11%

Δυνητικά επιζήμιο περιεχόμενο

20

1%

Τεχνικά ζητήματα

17

1%

Διαδικτυακή φήμη

16

1%

Ανεπιθύμητη επικοινωνία με αγνώστους
(εκτός από grooming)

14

1%

Ηλεκτρονικό έγκλημα

8

1%

Sexting

8

1%

Παράνομο περιεχόμενο

6

0,4%

Grooming

5

0,3%

Εμπορικοί κίνδυνοι / Απειλές

4

0,3%

Ρατσισμός

3

0,2%

Διατροφικές διαταραχές

3

0,2%

Σεξουαλική παρενόχληση

2

0,1%

Αυτοκτονία

1

0,1%

Αυτοκαταστροφική συμπεριφορά

1

0,1%

 

Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική,  ή / και έδωσε ανάλογες πληροφορίες σε 1.307 αναφορές. Επιπλέον, 141 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στην Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς, αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.τ.λ. - 49  αναφορές).

 

Ενέργεια

Αριθμός αιτημάτων

%

Πληροφορίες / Συμβουλές

1307

87%

Προώθηση στη Safeline / Αστυνομία

141

9%

Προώθηση σε άλλο υπεύθυνο οργανισμό (ενώσεις καταναλωτών, προστασίας παιδιών, κ.λπ.)

49

3%

 

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου απευθύνεται σε εφήβους και στις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές, για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (εκφοβισμός, υπερβολική ενασχόληση, επιβλαβές περιεχόμενο, επικίνδυνες επαφές, κ.ά.).