Ας μη βιαστούμε να ρίξουμε τάμπλετς και βιντεοπαιχνίδια στην πυρά. Όπως φαίνεται, η σωστή χρήση τους μπορεί να είναι ωφέλιμη για την αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας, όπως η διάσπαση προσοχής στα παιδιά.

Δεδομένου ότι τα βιντεοπαιχνίδια μαγεύουν κυριολεκτικά τα παιδιά, οι βιομηχανίες φαρμάκου σκέφτηκαν να το εκμεταλλευτούν αυτό και να αναπτύξουν εναλλακτικές λύσεις αντιμετώπισης διαφόρων παθήσεων. Ανάμεσα στους επενδυτές είναι εταιρίες, όπως η Shire και η Pfizer, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Ήδη μια εταιρία με έδρα τη Βοστόνη, η Akili Interactive Labs, αναπτύσσει βιντεοπαιχνίδια για κινητές συσκευές, τα οποία προορίζονται για τη θεραπεία της ΔΕΠ και άλλων νευρολογικών παθήσεων, όπως ο αυτισμός, η κατάθλιψη, το Αλτσχάιμερ, το μετατραυματικό στρες κ.ά. Συνήθως η αντιμετώπιση της ΔΕΠΥ αντιμετωπίζεται με Adderall and Ritalin. Τώρα το Project: Evo προορίζεται για την εκπαίδευση του εγκεφάλου παιδιών με ΔΕΠΥ - η εταιρία θα χρηματοδοτήσει μια μεγάλη κλινική δοκιμή και τα αποτελέσματα αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον.

«Βλέπουμε την τάση ανάπτυξης μιας νέας κατηγορίας μη φαρμακευτικών θεραπειών, που θα φέρει τα πάνω-κάτω στις αγορές» δήλωσε ο John Spinalεκρόσωπος της επενδυτικής εταιρείας Jazz Venture Partners.

Η νέα τάση ονομάζεται brain fitness awareness και δεν είναι τίποτε άλλο από το να κρατάμε το μυαλό σε εγρήγορση, ώστε να αποφεύγονται - κατά το δυνατόν - στο μέλλον νευροεκφυλιστικές νόσοι. Οι ψηφιακές θεραπείες μπορούν να το κάνουν αυτό, αν και, ακόμη, δεν είναι γνωστά τα αποτελέσματα.

Σε κάθε περίπτωση οι αναλυτές βλέπουν προοπτικές διεύρυνσης γι' αυτή την αγορά ψηφιακών θεραπειών, που βασίζονται σε προγράμματα λογισμικού, ιδίως για κινητές συσκευές. Άλλο ένα παράδειγμα είναι η Βρετανική εταιρεία Cambridge Cognition, που έχει αναπτύξει μια σειρά από νευροψυχολογικές αξιολογήσεις, από τεστ δηλαδή, για Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον, σχιζοφρένεια, επιληψία και άλλες παθήσεις. Μετράνε τη μνήμη, την προσοχή, την ταχύτητα σκέψης, τη γνωστική λειτουργία γενικά.