«Όλα είναι θέμα σωστής προσέγγισης» λένε Αμερικανοί επιστήμονες που ασχολούνται με την ψυχική υγεία και ειδικότερα με την επίτευξη της ευτυχίας και παρουσιάζουν επτά απλούς κι αποτελεσματικούς τρόπους για να πετύχουμε τη μεταστροφή της διάθεσής μας προς το καλύτερο.

Αγκαλιάστε

Ένα χάδι στην πλάτη, ένα χτύπημα στην παλάμη, μια αγκαλιά ενεργοποιούν τους υποδοχείς της αφής και αυτόματα απελευθερώνουν την οξυτοκίνη, τη λεγόμενη και ορμόνη της χαράς, μειώνοντας τα επίπεδα του στρες στον οργανισμό. Για καλύτερα αποτελέσματα φροντίστε η αγκαλιά και το «ζούληγμα» να διαρκέσουν περί τα 6 δευτερόλεπτα, ικανός χρόνος για να απολαύσετε τη χαρά της «σύνδεσης» με τον άλλον.

Περπατήστε

Καναδοί επιστήμονες μας καλούν να βγαίνουμε ανά διαστήματα από το σπίτι ή από το γραφείο. Ένας περίπατος περίπου μιας ώρας αποσπά τη σκέψη από τα όσα δυσάρεστα μας απασχολούν. Θα δούμε κάποιο παιχνιδιάρικο αδέσποτο, θα συνομιλήσουμε με έναν γείτονα, θα χαζέψουμε το πράσινο (αν είμαστε αρκετά τυχεροί να έχουμε κάποια πράσινη όαση κοντά στο σπίτι ή στη δουλειά). Κι όταν επιστρέφουμε στη «βάση» μας έχουμε, ήδη, ξεχάσει τις έγνοιες μας και νιώθουμε πολύ καλύτερα.

Βάλτε τα «καλά» σας

Το σπορ ντύσιμο μας κάνει να νιώθουμε άνετα, αλλά οι Βρετανοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι και το ντύσιμο του καταθλιπτικού. Βάλτε ένα ωραίο πουκάμισο, ένα ωραίο φόρεμα και πριν βγείτε από το σπίτι κοιταχτείτε στον καθρέφτη. Σίγουρα η αντανάκλασή σας θα σας χαρίσει έξτρα αυτοπεποίθηση και θα νιώσετε υπέροχα.

Χαμογελάστε

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος συνδέει την ευτυχία με τους μύες του προσώπου, που δραστηριοποιούνται όταν χαμογελάμε. Χαμογελάστε, λοιπόν. Σας ομορφαίνει, είναι μεταδοτικό και δίνει χαρά.  

Ακούστε μουσική

Αρκεί να ακούσετε ένα «ανεβαστικό» τραγούδι για να νιώσετε ευτυχία. Μπορεί να βοηθήσουν είτε οι στίχοι είτε η μελωδία. Αλλά μην περιμένετε να αλλάξει η διάθεσή σας με το που θα αρχίσει να ακούγεται η μουσική. Χρειάζεται να συγκεντρωθείτε για να νιώσετε την ευτυχία.

Κάντε μια καλή πράξη

Βοηθήστε τους άλλους για να βοηθήσετε τον εαυτό σας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εθελοντές που έχουν αφιερωθεί σε κάποιον σκοπό αισθάνονται ευτυχισμένοι πολύ συχνά. Κι αν δεν θέλετε να ασχοληθείτε με τον εθελοντισμό, φροντίστε απλά να είστε ευγενικοί. Κρατήστε την πόρτα να περάσει κι εκείνος που ακολουθεί, φέρτε ένα ποτήρι νερό στη συνάδελφό σας που πνίγεται στη δουλειά, κάντε ένα κομπλιμέντο. Όσο πιο πολύ το καλλιεργήσετε, τόσο πιο ευτυχείς θα αισθάνεστε.

Κοινωνικοποιηθείτε

Όπως κι αν είναι το πρόγραμμά σας, βρείτε χρόνο να τα πείτε με τα μέλη της οικογένειάς σας, με τους φίλους σας, με τους γείτονες. Η κοινωνικοποίηση είναι το «κλειδί» για πολλές ασθένειες, όπως το Αλτσχάιμερ. Η αλληλόδραση με τους άλλους μπορεί να κάνει θαύματα στη διάθεση.