Στο γραφείο καθιστοί, ως επί το πλείστον, μπροστά από έναν υπολογιστή. Στο αυτοκίνητο καθιστοί κολλημένοι στην κίνηση. Στο σπίτι αραγμένοι στον καναπέ, λόγω της κούρασης της μέρας... Άσκηση πουθενά, ούτε, καν, το στοιχειώδες περπάτημα. Αυτό πρέπει, όμως, ν' αλλάξει, γιατί θέτουμε εαυτούς σε μεγάλο κίνδυνο, λένε οι ειδικοί, που δεν μασάνε τα λόγια τους.

Αντο καθισιό στο σπίτι, στη δουλειά ή κατά τις ώρες αναψυχής, μειωθεί σε λιγότερες από τρεις ώρες καθημερινά, τότε το προσδόκμο ζωής ενός ανθρώπου θα αυξηθεί κατά 0,2 χρόνια, έδειξε η νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό "American Journal of Preventive Medicine"
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Λεάντρο Ρεζέντε του Τμήματος Προληπτικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο στη Βραζιλία, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) μελέτες από 54 χώρες, σχετικά με τις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων και, στη συνέχεια, συσχέτισαν αυτά τα στοιχεία με στατιστικές για τους θανάτους.

Τα ευρήματα προκαλούν σοκ. Το καθισιό αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία (καρδιαγγειακή ή άλλη). Υπολογίστηκε ότι περίπου 433.000 θάνατοι (σχεδόν το 4% των συνολικών) στις 54 χώρες της μελέτης μπορούσαν, τελικά, να συσχετισθούν με το καθισιό. Η επίπτωση της καθιστικής ζωής είναι πιο θανατηφόρα κατά σειρά στην περιοχή του Δυτικού Ειρηνικού, στην Ευρώπη, στην ανατολική Μεσόγειο, στην Αμερική και στη νότια Ασία.     

Σαν να μην έφτανε αυτό, οι επιστήμονες αμφιβάλλουν κατά πόσο ακόμη και η περιοδική σωματική άσκηση μπορεί να αντισταθμίσει και να εξουδετερώσει τις αρνητικές του παρατεταμένου καθισιού στο σώμα και στον οργανισμό. Αντίθετα, αυτό που η νέα έρευνα δείχνει αδιαμφισβήτητα, είναι ότι αν το καθισιό μειωθεί, τότε τα οφέλη για την υγεία είναι δεδομένα. Μία μείωση 30 λεπτών κατά μέσο όρο στην καθημερινή καθιστική ζωή, μειώνει αισθητά την θνησιμότητα, ενώ αν η μείωση είναι πολύ μεγαλύτερη (π.χ. δύο ώρες λιγότερο καθισιό), τότε παρατηρούνται τρεις φορές λιγότεροι θάνατοι σε σχέση με την 30λεπτη μείωση.