Ότι η έγκυος δεν πρέπει να καπνίζει είναι γνωστό. Τα νέα επιστημονικά ευρήματα, όμως, δίνουν ακόμη έναν σοβαρό, σοβαρότατο λόγο, για να κόψει το κάπνισμα η μέλλουσα μητέρα μια κι έξω.

Όπως φαίνεται, το κάπνισμα επηρεάζει κάποιους μηχανισμούς του DNA, διαδικασία γνωστή και ως μεθυλίωση. Το αν τα γονίδια θα επηρεαστούν ή όχι από τη μεθυλίωση μπορεί να επηρεάσει από το χρώμα των ματιών του παιδιού μέχρι το αν θα εμφανίσει κάποια σοβαρή αρρώστια. Μάλιστα οι επιπλοκές του τσιγάρου στα νεογέννητα είναι ανάλογες με εκείνες που εμφανίζονται σε ενήλικες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Dr. Stephanie London, υπεύθυνο του επιδημιολογικού τομέα του Εθνικού Ινστιτούτου για το Περιβάλλον και την Υγεία στη Βόρεια Καρολίνα, διαπίστωσαν ότι όσες γυναίκες κάπνιζαν καθημερινά την περίοδο της εγκυμοσύνης, γέννησαν μωρά, που το DNA τους είχε επηρεαστεί από τη μεθυλίωση σε 6,073 σημεία, σε σύγκριση με τα μωρά που γεννήθηκαν από μητέρες που δεν κάπνιζαν.

“Γνωρίζαμε, ήδη, ότι το κάπνισμα στην εγκυμοσύνη ή αμέσως μετά τη γέννα πρέπει να αποφεύγεται με οποιοδήποτε κόστος. Η συγκεκριμένη μελέτη δίνει επιπλέον στοιχεία - σημάδια, που μπορεί κάποιος να δει μετά τη γέννηση του παιδιού και τα οποία μοιάζουν με αντλισοιχα σε ενήλικες" είπε ο επικεφαλής της μελέτης.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό γενετικής "American Journal of Human Genetics".

Από τις εγκύους που συμμετείχαν στη μελέτη, το 13% των μητέρων κάπνιζε σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το 25% περιστασιακά και το 62% καθόλου. Οι ερευνητές μελέτησαν δείγματα αίματος από τον ομφάλιο λώρο. Όπως επεσήμαναν, μολονότι το έμβρυο δεν εισπνέει καπνό, πολλές από τις τροποποιήσεις στο DNA τους συνέχιζαν να είναι ορατές, ακόμη και όταν είχαν μεγαλώσει τα παιδιά των γυναικών που κάπνιζαν κατά την εγκυμοσύνη.