Ο Dr. Huaidong Du, από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και άλλοι ερευνητές από την Κινεζική Ακαδημία Ιατρικών Επιστημών, δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο New England Journal of Medicine.

Όπως διαπίστωσαν, όσοι τρώνε καθημερινά φρέσκα φρούτα, κινδυνεύουν λιγότερο από έμφραγμα, εγκεφαλικό και πρόωρο θάνατο. Σύμφωνα με τις επικαιροποιημένες Διατροφικές Οδηγίες των ΗΠΑ, συστήνεται στους ενήλικες, που ακούνται λιγότερο από μισή ώρα την ημέρα, να καταναλώνουν  1.5-2 κούπες με φρέσκα φρούτα κάθε μέρα, καθώς αυτή η υγιεινή διατροφική συνήθεια μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων χρόνιων νοσημάτων.

Όμως, σύμφωνα με στοιχεία από τα Αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, την περασμένη χρονιά μόλις το 13,1% των ενηλίκων κατανάλωσε αρκετά φρούτα. Ακόμη κι εμείς, εδώ στην Ελλάδα, που έχουμε τόσα πολλά, υπέροχα και νόστιμα φρούτα, δεν συνηθίζουμε να τρώμε τις ενδεδειγμένες ποσότητες...

Η νέα Βρετανο - Κινεζική μελέτη πήγε ένα βήμα παραπέρα, εντοπίζοντας τα σημαντικά οφέλη από την καθημερινή κατανάλωση φρούτων. Οι ειδικοί ανέλυσαν επί επτά χρόνια στοιχεία για περίπου 500.000 άτομα, που δεν είχαν ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου στην αρχή της μελέτης. Όπως είδαν, όσοι έτρωγαν τα περισσότερα φρούτα (κυρίως μήλα και πορτοκάλια), είχαν την μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα. Μια μερίδα 100 γραμμαρίων φρούτων τη μέρα συσχετιζόταν με περίπου κατά το ένα τρίτο μικρότερη καρδιαγγειακή θνησιμότητα, τόσο μεταξύ των ανδρών, όσο και των γυναικών.

Τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, κάλλιο, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και άλλα βιοδραστικά συστατικά. Περιέχουν λίγα λίπη και αλάτι και σχετικά λίγες θερμίδες. Η μελέτη έδειξε ότι όσοι έτρωγαν περισσότερα φρούτα, είχαν υψηλότερο μέσο μορφωτικό επίπεδο, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και λιγότερο σάκχαρο στο αίμα, ενώ ήταν σε μικρότερο ποσοστό καπνιστές.