Ένας στους έξι χρήστες του Facebook ηλικίας άνω των 50 χρόνων το παραδέχεται. Χρησιμοποιεί το Facebook για να ελέγχει τι κάνει ο / η πρώην του. Οι "κατάσκοποι" της νέας εποχής ανεβάζουν, μάλιστα, τακτικά και δικές τους selfies που τους κολακεύουν, για να δουν οι πρώην τι χάνουν. Αυτό έδειξε μία νέα Βρετανική δημοσκόπηση, την οποία διενήργησε η ιστοσελίδα μεσηλίκων Silversurfers.com.

Η ίδια δημοσκόπηση έδειξε, ακόμη, ότι σχεδόν οι μισοί πιστεύουν πως θα χρησιμοποιούν ολοένα περισσότερο το Facebook καθώς θα γερνούν. Στη δημοσκόπηση ζητήθηκε από περισσότερες από 3.000 χρήστες της ιστοσελίδας να συμπληρώσουν ένα ειδικό online ερωτηματολόγιο.

Το πρώτο συμπέρασμα της μελέτης ήταν ότι «Το Facebook αποτελεί τον βασιλιά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τους 50άρηδες», όπως είπε ο κ. Μάρτιν Λοκ, εκτελεστικός διευθυντής του Silversurfers.com. «Είναι το πιο σημαντικό γι’ αυτούς και για να διατηρήσουν την επαφή με τον κοινωνικό ιστό τους καθώς μεγαλώνουν».

Το 35% των ερωτηθέντων είπε ότι το Facebook είναι το μοναδικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο διατηρεί λογαριασμό, ενώ από τους υπόλοιπους το 25% χρησιμοποιεί και Google+, το 19% και Twitter, και το 9% Pinterest και Instagram.

Οι εννέα στους δέκα (ποσοστό 92%) από τους συμμετέχοντες στην έρευνα είπαν ότι χρησιμοποιούν το Facebook για να διατηρούν επαφή με τους φίλους και με την οικογένειά τους, και ο ένας στους δύο (ποσοστό 48%) ότι το χρησιμοποιεί για να μοιράζεται με τους φίλους του νέα και φωτογραφίες. Το 16% ομολόγησε, πάντως, ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο μπαίνει στο Facebook κάθε μέρα, ενίοτε και πάρα πολλές φορές μέσα στην ίδια ημέρα, είναι για να βλέπει τι κάνει ο / η πρώην. Πού πήγε, με ποιους ήταν, τι έκανε, πώς δείχνει. Ανάλογο ήταν το ποσοστό και εκείνων που είπαν ότι το χρησιμοποιούν και για να επιδεικνύουν στους πρώην τους πόσο καλά (ψυχολογικά και εμφανισιακά) είναι οι ίδιοι.

Το 81% είπε ότι μπαίνει στο Facebook συχνότερα από μία φορά την ημέρα και το 37% ότι ελέγχει ακόμα συχνότερα τις αναρτήσεις των φίλων του. Το 47%, εξάλλου, δήλωσε ότι πιστεύει πως θα γεράσει "αγκαλιά" με το αγαπημένο του μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Όσον αφορά στα πιο δημοφιλή είδη αναρτήσεων για τους 50άρηδες, αυτά είναι νοσταλγία (π.χ. φωτογραφίες, αναμνήσεις από τη νιότη τους, παλιές ταινίες, μουσικές και διαφημίσεις), κοινωνικά θέματα, η «φωτογραφία της ημέρας» και πρακτικές συμβουλές.