Ακόμη και με λίγες μέρες νηστείας ο οργανισμός αποτοξινώνεται, καθώς προσαρμόζεται σε πιο ελαφριές γεύσεις. Αύριο βράδυ η νηστεία τελειώνει και, κατά το έθιμο, το εορταστικό τραπέζι θα έχει μαγειρίτσα, αυγά, τσουρέκια, σοκολατένια αυγά και αλκοόλ. 

Όμως η μετάβαση από τη νηστεία σε μια διατροφή με πολλά λιπαρά και χοληστερίνη μπορεί να σοκάρει τον οργανισμό και να επιτείνει ήδη υπάρχοντα προβλήματα υγείας, λένε οι ειδικοί. Δεν είναι τυχαίο ότι κάθε χρόνο τις μέρες του Πάσχα τα επείγοντα επισκέπτεται πολύς κόσμος με υπέρταση, προβλήματα στο στομάχι και στο έντερο. Πολύ συχνή, δε, είναι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, λόγω "άτακτης" υπερφαγίας, την οποία, μάλιστα, οι πάσχοντες μπερδεύουν με τα συμπτώματα του εμφράγματος... 

Ο κ. Χάρης Γεωργακάκης, κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος MSc, αντιπρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιαγγειακής Υγείας και Διατροφής, εξηγεί στο healthmag ποιοι είναι εκείνοι που καλούνται να προσέξουν αύριο και μεθαύριο.

"Περνάμε απότομα σε μια άλλη διατροφή, με πολλά λιπαρά, με αλκοόλ, με χοληστερίνη... Όσοι έχουν πρόβλημα με την καρδιά τους ή όσοι έχουν υπέρταση, πρέπει να είναι προσεκτικοί. Επίσης μια άλλη κατηγορία ανθρώπων που καλούνται να φάνε με προσοχή τα εορταστικά γεύματα είναι όσοι έχουν υψηλό ουρικό οξύ. Το κοκορέτσι, η μαγειρίτσα και το αλκοόλ ανεβάζουν το ουρικό οξύ, προκαλώντας πόνους στις αρθρώσεις και δη στα πόδια. Επιπλέον αυτές τις μέρες υποφέρουν όσοι έχουν πρόβλημα με το στομάχι και με το έντερο. Τέλος καλό είναι να μην το παρακάνουν όσοι προσπαθούν να χάσουν βάρος".

Στο δια ταύτα, οι ειδικοί εξηγούν τους "κανόνες" που διέπουν τα γεύματα (λουκούλεια συνήθως) της Ανάστασης και του Πάσχα.

- Η μαγειρίτσα να μαγειρευτεί με πολλά λαχανικά, ώστε να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

- Το βράδυ της Ανάστασης να φάμε μόνο μαγειρίτσα και όχι και κάποιο άλλο κρέας μαζί - είναι πολύ αργά τη νύχτα και είναι όλα πιο βαριά.

- Οπωσδήποτε να συνοδεύσουμε το γεύμα μας με σαλάτα.

- Για επιδόρπιο μπορούμε να φάμε 1-2 κουλουράκια ή ένα κόκκινο αυγό.

- Να προσπαθήσουμε να μην πάμε αμέσως μετά το δείπνο για ύπνο.

- Την Κυριακή του Πάσχα τρώμε για πρωινό το τσουρέκι μας ή 2 κουλουράκια.

- Το μεσημέρι, όσα καλούδια κι αν έχει το τραπέζι, σερβίρουμε στο πιάτο μας και δεν τρώμε με το χέρι τσιμπολογώντας, για να ελέγχουμε την ποσότητα.

- Αφαιρούμε την πέτσα από το αρνί και το κατσίκια και πίνουμε πολύ νερό, για να βοηθήσουμε την καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

- Το βραδυνό να είναι πολύ ελαφρύ.

Ο κ. Γεωργακάκης καταλήγει: "Με καλό προγραμματισμό μπορούμε να δοκιμάσουμε απ'όλα, αλλά στο πιάτο μας".