Σύμφωνα με την κα Άννα Κόμπου, διαιτολόγο – διατροφολόγο, επιστημονική συνεργάτη της κλινικής Cosmetic Derma Medicine, τα όσπρια, τα λαχανικά, οι σαρδέλες, τα δημητριακά και τα πουλερικά πρωταγωνιστούν στη low budget λίστα.   

«Ενώ το αναμενόμενο την εποχή της λιτότητας είναι όσοι υπόκεινται σε αυτή να αδυνατίζουν, παραδόξως παρατηρείται το αντίθετο. Οι άνθρωποι παίρνουν βάρος, επειδή καταφεύγουν σε αυξημένη χρήση λιπαρών αλλά και δημητριακών, διατροφικές ομάδες εύκολα προσεγγίσιμες οικονομικά» λέει η κα Κόμπου. 

Η έλλειψη γνώσης γύρω από τη σωστή διατροφή, αλλά και το αίσθημα κούρασης μετά τα εξαντλητικά ωράρια στη δουλειά, είναι μερικές από τις αιτίες που πολλοί δεν καταφεύγουν στο σπιτικό φαγητό. «Όμως τα πατατάκια είναι πιο ακριβά και σαφώς πιο ανθυγιεινά από ότι μια γευστική και θρεπτική χωριάτικη σαλάτα».

Σε ποια τρόφιμα πρέπει να ποντάρουμε:

Δημητριακά ολικής: Σε καθημερινή βάση μπορούμε να έχουμε στο τραπέζι ψωμί ή ζυμαρικά ή ρύζι, όχι, όμως, επεξεργασμένες μορφές, όπως τορτελίνια και μπισκότα, τα οποία είναι ακριβότερα και λιγότερο υγιεινά.
Πολύχρωμα λαχανικά: Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι προσεγγίσιμα οικονομικά με μία μικρή διαφοροποίηση στα φρούτα τα οποία συνήθως είναι ακριβότερα ανά κιλό από τα λαχανικά. Σε αυτή την περίπτωση επιλέγουμε να καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα λαχανικών.  
Αυγά και πουλερικά αντί κόκκινο κρέας: Το κόκκινο κρέας ανήκει στα ακριβά τρόφιμα και δεν πρέπει να καταναλώνεται συχνότερα από 1 φορά ανά 10 ημέρες. Αντί αυτού λαμβάνουμε την πρωτεΐνη από τα αυγά και τα πουλερικά που μπορούν να καταναλώνονται σε εβδομαδιαία βάση.
Ψάρια: Οι σαρδέλες είναι υψηλής θρεπτικής αξίας και πολύ οικονομικά ψάρια. Όσπρια: Είναι ίσως η πιο οικονομική διατροφική ομάδα και πρέπει να καταναλώνονται 2-3 φορές/εβδομάδα.

Ενδεικτικό ισορροπημένο και οικονομικό μενού

Πρωινό
1 ποτήρι γάλα με 1 φέτα ψωμί και 40 γρ. τυρί / 1 ποτήρι γάλα με φρυγανιές με μέλι

Δεκατιανό
1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό ή sticks από καρότα και αγγουράκι

Μεσημεριανό
Σαρδέλες  με μαρουλοσαλάτα / 1 μερίδα φακές με 5 ελιές & 1 φέτα ψωμί / 2 μέτρια μπιφτέκια με 1 κούπα ρύζι & σαλάτα εποχής / Ομελέτα (με αυγά, τυρί και λαχανικά) & σαλάτα και 1 φέτα ψωμί / 1 μερίδα μακαρόνια με 2 κ.σ. κόκκινη σος & μαρουλοσαλάτα /1 μερίδα κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο & σαλάτα ανάμικτη / 1 μερίδα φασολάκια + 60 γρ. τυρί και 1 φέτα ψωμί

Απογευματινό
1 φρούτο /1 καρότο & 1 αγγουράκι /1 μπολ ζελέ με φρούτα

Βραδινό
Σαλάτα με πλιγούρι και λαχανικά + 40 γρ. τυρί / 1 μερίδα ψητά λαχανικά (πιπεριές, κολοκυθάκια) με 100 γρ. ανθότυρο και φρυγανιές / 1 γιαούρτι με 1 φρούτο και μέλι/ 1 ποτήρι γάλα με δημητριακά και 1 φρούτο / σαλάτα ντομάτα - αγγούρι + 60 γρ. τυρί & 2 παξιμάδια / 1 γιαούρτι με 1 φρούτο και μέλι / 1 αυγό βραστό με σαλάτα ανάμικτη και φρυγανιές