Στις μέρες μας είναι πολύ συχνό να αναζητούμε πού θα φάμε ή πού θα μείνουμε στις διακοπές μας, με βάση τις κριτικές στο Διαδίκτυο

Αυτές, δε, οι κριτικές είναι που μπορούν να απογειώσουν ή να "σκοτώσουν" μια επιχείρηση, καθώς επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τους υποψήφιους καταναλωτές - πελάτες. Το 85% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, εάν έχει διαβάσει θετικές κριτικές και συστάσεις στο Διαδίκτυο, ενώ το 80% αλλάζει την αρχική θετική γνώμη του, εάν διαβάσουν μια αρνητική κριτική.

Νέα έρευνα έδειξε ότι, όταν οι κριτικές γίνονται αμέσως μετά το γεγονός (τη διαμονή, το φαγητό κ.ά.), τείνουν να είναι πιο αρνητικές. Όταν, όμως, γράφονται με χρονική καθυστέρηση, είναι πολύ πιο θετικές. Επίσης, όσο πιο μακριά έχει πάει κανείς για να κάνει διακοπές, για να φάει κτλ, τόσο πιο θετική είναι η κριτική του μετά. Για τα κοντινά μέρη, είναι σαφώς πιο δηκτικός.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Νίνα Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ψυχολογίας καταναλωτών "Journal of Consumer Psychology" της Εταιρείας Ψυχολογίας Καταναλωτών (τμήμα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης), ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερες από 166.000 κριτικές εστιατορίων που γράφτηκαν στo www.tripadvisor.com. 

Χρησιμοποιώντας τους χάρτες της Google και τα στοιχεία διαμονής κάθε χρήστη, οι ερευνητές υπολόγισαν πόσο απείχε κάθε εστιατόριο από το σπίτι του χρήστη - κριτικού και με πόση χρονική απόσταση έκανε την κριτική του. Το συμπέρασμα, κατά τους ερευνητές, είναι ότι μια επιχείρηση ή άλλος οργανισμός δεν πρέπει να βιάζεται να ζητήσει τις απόψεις και τις κριτικές των χρηστών, αλλά να αφήσει να περάσει χρόνος, εάν θέλει να πάρει πιο καλό «βαθμό».
 

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, εάν κάποιος επισκεφθεί ένα εστιατόριο στη γειτονιά του και ένα άλλο σε μια άλλη πόλη, θα δώσει περισσότερα "αστέρια" στο μακρινό εστιατόριο, εξήγησαν οι ερευνητές. Το ίδιο θα συμβεί, όταν περιμένει δύο, τρεις ή περισσότερους μήνες, προτού κάνει την κριτική.

Η στατιστική δείχνει ότι τις πιο θετικές κριτικές από όλους κάνουν όσοι συνδυάζουν και τα δύο: γεωγραφική απόσταση και χρονική καθυστέρηση. Αντίθετα τις πιο αρνητικές κριτικές τείνουν να κάνουν όσοι γράφουν αμέσως για ένα μέρος που πήγαν κοντά στο σπίτι τους.