Είναι αστέρες διεθνούς βεληνεκούς και ό,τι αγγίζουν γίνεται... χρυσό. Δεν είναι τυχαίο που μεγάλες εταιρίες τροφίμων και ποτών τους αναθέτουν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, στοχεύοντας στο χαρτζηλίκι παιδιών και εφήβων.

Όμως Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτές οι διαφημίσεις συμβάλλουν στην παιδική παχυσαρκία, μιας και τα προϊόντα που προβάλλονται είναι φτωχής ποιότητας και οπωσδήποτε όχι ό,τι χρειάζεται ένα παιδί που είναι στην ανάπτυξη.

«Δεδομένων των ποσοστών παχυσαρκίας στους εφήβους, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι η πλειονότητα (το 71%) των διαφημίσεων για ροφήματα, που έκαναν οι αστέρες της μουσικής, αφορούσαν αναψυκτικά με ζάχαρη» δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Μαίρη Μπραγκ, επίκουρη καθηγήτρια στον Τομέα Υγιεινών Επιλογών, Πολιτικής & Αξιολόγησης της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Αντίστοιχα οι διαφημίσεις για τρόφιμα αφορούσαν σε ποσοστό 81% ανθυγιεινά προϊόντα, όπως τα πρόχειρα φαγητά των φαστ φουντ, οι καραμέλες και διάφορα σνακ με φτωχή θρεπτική αξία».

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ούτε ένας από αυτούς τους παγκοσμίως αγαπημένους καλλιτέχνες δεν έχει συμμετάσχει σε καμπάνια για την προώθηση φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης κ.ά. Εξετάζοντας όλες τις διαφημίσεις της περιόδου 2000-2014 που προβλήθηκαν, αναρτήθηκαν ή δημοσιεύθηκαν στα ΜΜΕ των ΗΠΑ, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι 163 διασημότητες της ποπ προώθησαν 590 προϊόντα, τα 107 εκ των οποίων αφορούσαν σε τρόφιμα και σε μη αλκοολούχα ροφήματα, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους είχαν φουλ περιεκτικότητα σε λίπος, θερμίδες και ζάχαρη. Ανάμεσα σε αυτούς είναι η Μπιγιονσέ, ο Τζάστιν Τιμπερλέικ, η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η Κριστίνα Αγκιλέρα, η Μαράϊα Κάρεϊ, ο Ενρίκε Ιγκλέσιας, η Κέιτι Πέρι, η Σακίρα και άλλοι.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών δαπανούν περίπου δύο δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για διαφημίσεις που απευθύνονται ειδικά στους νέους, με αποτέλεσμα ο μέσος έφηβος να βλέπει 5.900 διαφημίσεις τον χρόνο και το μέσο παιδί 4.700.

Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν δεσμευθεί να μην στοχεύουν με το μάρκετινγκ παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών, όμως, όπως είπαν οι ερευντές, η δέσμευση αυτή πρέπει να επεκταθεί και στους εφήβους.