Κάποτε ξενυχτούσαν ακούγοντας "πειρατικό" ραδιόφωνο, πλέον ασχολούνται με το τάμπλετ.

Τα παιδιά της νέας εποχής υποτιμούν τη σημασία του ύπνου και πολλά από αυτά δεν κοιμούνται όσο πρέπει, αφού... χαζοξενυχτάνε, κατά το κοινώς λεγόμενο. Αμερικανοί ειδικοί επί του ύπνου εξέδωσαν τις νέες συστάσεις για το πόσο πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά σε κάθε ηλικιακή φάση και τις δημοσίευσαν στο ιατρικό περιοδικό "Journal of Clinical Sleep Medicine".

Με βάση τις πιο πρόσφατες μελέτες τουλάχιστον ένας στους τέσσερις 12χρονους κοιμάται κάτω από τις αναγκαίες εννέα ώρες το βράδυ, ενώ και ένα στα τρία παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν κοιμάται όσο πρέπει.

Αναλυτικότερα οι συστάσεις ανά ηλικιακή ομάδα έχουν ως εξής:

- Νήπια τεσσάρων μηνών έως ενός έτους: 12-16 ώρες (σε 24ωρη βάση, μαζί με τoυς ενδιάμεσους υπνάκους μέσα στη μέρα)

- Παιδιά ενός έως δύο ετών: 11-14 ώρες (μαζί με τους ενδιάμεσους υπνάκους)

- Παιδιά τριών έως πέντε ετών: 10-13 ώρες (σε 24ωρη βάση)

- Παιδιά έξι έως 12 ετών: 9-12 ώρες

- Έφηβοι 13-18 ετών: 8-10 ώρες

Η έλλειψη ύπνου, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής Ύπνου, σχετίζεται με χειρότερους βαθμούς των μαθητών στο σχολείο, ψυχικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς, καρδιολογικά, μεταβολικά και άλλα προβλήματα υγείας.
Για περισσότερο και καλύτερο ύπνο των παιδιών και των εφήβων οι ειδικοί συστήνουν όχι τηλεόραση, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές-ταμπλέτες και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές στην κρεβατοκάμαρα την ώρα του ύπνου, οργανωμένο πρόγραμμα καθημερινότητας, που περιλαμβάνει σωματική άσκηση, περιορισμένη δραστηριότητα λίγο πριν από τον ύπνο κ.ά.

Β.Κ.