Αποτελεί αντικείμενο έρευνας, "διαγωνισμών" και αγωνίας, από την παιδική ηλικία ακόμη. Όταν τα αγόρια μαζεύονται και "στη ζούλα" μετράνε το μέγεθος του πέους τους, εν είδη παιχνιδιού περισσότερο.

Όπως φάνηκε από οκταετή έρευνα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών σε 3000 άνδρες και γυναίκες, το μέγεθος του πέους παίζει καταλυτικό ρόλο, επηρεάζοντας την εικόνα, τη σεξουαλική πράξη, τον οργασμό και την ικανοποίηση των συντρόφων… Ποσοστό πάνω από 80% απάντησε πως, ναι, το μέγεθος παίζει ρόλο στη σεξουαλική απόδοση. Ενώ, όμως, τα 13 εκατοστά αποτελούν τον φυσιολογικό μέσο όρο, στο μυαλό ανδρών και γυναικών τα 17 εκατοστά θεωρούνται το "κανονικό"  μέγεθος. 

Οι συμμετέχοντες απάντησαν ανώνυμα σε ερωτηματολόγιο στο Διαδίκτυο και τα ευρήματα συνδυάστηκαν με τις πραγματικές μετρήσεις, που έγιναν σε άνδρες που επισκέφτηκαν το Ανδρολογικό Ινστιτούτο. Κάποιες από τις ερωτήσεις ήταν, μεταξύ άλλων, "γιατί νομίζετε ότι άνδρες θέλουν μεγαλύτερο φαλλό;" και "πιστεύετε ότι το μέγεθος αυξάνει τη σεξουαλική απόδοση και ικανοποίηση;".

Η  πλειοψηφία όσων συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχτηκε πως τα 17 εκατοστά είναι καλύτερα από τα 13. Ίσως γι’αυτό η αυξητική φαλλού (πάχυνση, επιμήκυνση) να είναι η επέμβαση, που πολλοί άνδρες θα ήθελαν να κάνουν κατά βάθος.

Τα στοιχεία της έρευνας δόθηκαν στη δημοσιότητα κατά του διάρκεια εκδήλωσης για το νέο τμήμα sex coaching, που αρχίζει τη λειτουργία του στο Ανδρολογικό Iνστιτούτο, υπό την sex editor-dating & coach Ειρήνη Χειρδάρη. Πρόκειται για μια καινοτομία, που απευθύνεται σε υγιείς, σύγχρονους άντρες και γυναίκες, που θέλουν να απογειώσουν την σεξουαλική τους ζωή και να μεγιστοποιήσουν την ηδονή τους. 

Όπως εξήγησε, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Δρ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης: «Ο συμβολισμός του μεγάλου φαλλού έχει σχέση με τη ρώμη και με τον ανδρισμό, όπως είναι στη γυναίκα ο μεγάλος μαστός, που σχετίζεται με τη γονιμότητα και την θηλυκότητα. Στην ερώτηση αν το μέγεθος επηρεάζει την σεξουαλική απόδοση, η συντριπτική πλειοψηφία απάντησε ναι, σε ποσοστό πάνω από 80%».

Πάντως η διαφορά στα εκατοστά φαίνεται πως εκτοξεύει το άγχος της επίδοσης στο… ρινγκ του έρωτα, αφού, όπως ομολόγησαν οι άνδρες που πήραν μέρος στη μελέτη, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στο σεξ, μέσα τους ένιωθαν τον φόβο της απόρριψης. Οι περισσότεροι δεν είχαν προβλήματα στύσης, παρόλα αυτά, στην προσπάθεια να πάνε με τη νέα τους σχέση είχαν πρόβλημα αυτοπεποίθησης.

Όσο για τους παντρεμένους, αυτοί υποψιάζονταν ότι οι γυναίκες τους τους υποτιμούσαν, επειδή δεν ήταν προικισμένοι.

Εξάλλου, τόσο στη μελέτη του Ανδρολογικού Ινστιστούτου όσο και πρόσφατη διεθνή μετα-ανάλυση, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι είναι μύθος ότι οι κοντοί άνδρες είναι πιο κερδισμένοι σε μήκος, αφού οι ψηλοί  είχαν μερικό πλεονέκτημα με στατιστική διαφορά – όχι ισχυρή, αλλά ενδεικτική…

Ενδιαφέρον έχει το ότι ενώ οι γυναίκες είπαν ότι δεν θα απέρριπταν κάποιον άνδρα λόγω μεγέθους, οι περισσότερες θεωρούν ως μέσο, «φυσιολογικό» μέγεθος τα 15-17 εκατοστά, όταν οι περισσότεροι άνδρες «φρενάρουν» στα 13. Πάντως ανέκαθεν το μέγεθος του πέους ήταν αντικείμενο αυτοπεποίθησης ή έλλειψής της και σχεδόν πάντα, για τους λιγότερο… προικισμένους ελλοχεύει ο φόβος της απόρριψης. Εδώ έχουν παίξει τον ρόλο τους και οι ταινίες πορνό, των οποίων οι πρωταγωνιστές δεν ανήκουν σε καμία περίπτωση στον μέσο όρο.

Σχετικά με το μείζον ζήτημα του αν το μέγεθος παίζει ρόλο στην επίτευξη οργασμού, οι άνδρες απάντησαν όχι και οι γυναίκες ναι.

«Σε μια πρόσφατη μετα-ανάλυση, με αριθμό 15.000 περιστατικών, διαπιστώθηκε ότι η διαφορά δύο εκατοστών κάτω από τον μέσο όρο (δηλαδή τα 13 εκατοστά) είναι αυτή που επηρεάζει την επιλογή των ανδρών για να προχωρήσουν σε τεχνικές μεγέθυνσης» επισήμανε ο Δρ Κωνσταντινίδης. «Η διαφορά αυτή δημιουργεί στους άνδρες το σύνδρομο δυσμορφοβίας, δηλαδή ένα αίσθημα μειονεξίας, που πολλές φορές ακρωτηριάζει ψυχικά την ανδρική ταυτότητα, κλονίζοντας την αυτοπεποίθηση του άρρενος».

Οι άνδρες με το σύνδρομο του μεγέθους (small penis syndrome), λένε οι ειδικοί, θα μπορούσαν - σύμφωνα με μια ψυχολογικού τύπου θεώρηση - να διερευνηθούν για το σύνδρομο φθόνου του φαλλού. Δηλαδή θέλω αυτό που υποψιάζομαι ότι έχει πάντα κάποιος άλλος, πιο προικισμένος (στην επιστήμη ονομάζεται και σεξουαλική ζήλεια των ανδρών). Στην κοινωνική ζωή ονομάζεται και περιουσιακή ζήλεια (το σπίτι του γείτονα είναι πιο μεγάλο, τα πολλών κυβικών αυτοκίνητα των φίλων κοκ).

Οι 12 λόγοι που οι άνδρες αναζητούν το «μεγάλο»

1. Η σεξουαλική ζήλεια και ο φθόνος του φαλλού έχουν πηγή την παιδική ηλικία. Τα αγοράκια είναι γνωστό ότι αρέσκονται να συγκρίνουν τα γεννητικά τους όργανα.

2. Στην εφηβεία τα αγόρια αρχίζουν να μετράνε εκατοστά με τα άλλα αγόρια, όπου η σύγκριση μπορεί να αφήσει πάντα ένα έλλειμμα, καθώς πάντα θα υπάρχει κάτι μεγαλύτερο…

3. Η τρομοκρατημένη μαμά, που συγκρίνει τα δυο της αγόρια, που διαφέρουν σε μέγεθος - ο μεγάλος της ήταν διαφορετικός ή και ο μικρότερος σε ηλικία φαίνεται να το έχει μεγαλύτερο...

4. Ο πατέρας στην κρεβατοκάμαρα μοιάζει τεράστιος συγκριτικά με το δικό του μικρό σχεδόν ασήμαντο όργανο…

5. Οι πρώτες αναζητήσεις στην εποχή του αυνανισμού και η εικόνα του πορνοστάρ μοιάζει σίγουρα πολύ εντυπωσιακή.

6. Οι πρώτοι έρωτες και η αμφισβήτηση πως κάποιοι άλλοι ήταν πιο προικισμένοι...

7. Οι δονητές των sex shops, που είναι πάντα XXL, υποψιάζουν τους άνδρες ότι υπολείπονται.

8. Η πεοσκόπηση από ψηλά κρύβει το πραγματικό μέγεθος, ιδιαίτερα όταν υπάρχει κοιλίτσα.

9. Το σύνδρομο του γυμναστηρίου. Και του στρατού. Άνδρες γυμνοί και όλοι μπορούν να δουν ποιος είναι πιο προικισμένος.

10. Το μεγάλο σώμα της σωματοδομής (body building) εντείνει τη διαφορά, αφού καμιά άσκηση και κανένα βάρος δεν κάνει το σώμα του φαλλού να μεγαλώνει, όπως το υπόλοιπο.

11. Ο φόβος της ομοφυλοφιλίας (ομοφοβία). Οι άνδρες έχουν ως απόλυτο κριτήριο της ανδρικής ταυτότητας τον μεγάλο φαλλό, που θα τον θαυμάσουν όχι μόνο οι γυναίκες αλλά και οι άνδρες. Ένας άνδρας με μεγάλο πέος είναι αναμφίβολα δυο φορές άνδρας, άρα δεν μπορεί να  είναι ομοφυλόφιλος.

12. Η φαλλοκρατική ιδεολογία που κυριαρχεί εδώ και χιλιάδες χρόνια σε όλους τους πολιτισμούς ξορκίζει τη θηλυκότητα ως παθητική και μειονεκτική και εκθειάζει την αρρενωπότητα. Ταυτίζοντας τη δύναμη και τα μεγέθη (μεγάλα έθνη, μεγάλοι στρατοί, όπου η ισχύς υπερισχύει του δικαίου).