Η καθημερινότητα των πασχόντων από ρευματικές παθήσεις μόνο εύκολη δεν είναι. Πολύ συχνά δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα με απλά, καθημερινά πράγματα, όπως το άνοιγμα ενός μπουκαλιού, η χρήση μαχαιριού, η χρήση υπολογιστή και πολλά άλλα. 

Συνέπεια αυτού είναι να κλείνονται στον εαυτό τους και ενίοτε να ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας. Ευτυχώς, βέβαια, κάποιοι βρίσκουν ανακούφιση όταν μιλάνε τηλεφωνικά με τους ειδικούς στην γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης για τις ρευματικές παθήσεις (210-8237302). Περιισότερες από τις μισές κλήσεις αφορούν σε θέματα ψυχικής υγείας. Τα επόμενα πιο σημαντικά ζητήματα είναι ιατρικής φροντίδας, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά, αλλά και θέματα σε σχέση με την άσκηση και τη διατροφή. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2016 η Γραμμή δέχτηκε πάνω από 450 κλήσεις, 43% περισσότες από όσες δέχτηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015.  

Η Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης για τις ρευματικές παθήσεις, που είναι μία από τις πολλές δράσεις της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛΕΑΝΑ), λειτουργεί από το 2007 καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 10.00 π.μ. – 16.00 μ.μ.. Τα έξοδα λειτουργίας της για το δεύτερο εξάμηνο του 2016 καλύπτονται χάρη στη χορηγία της φαρμακευτικής εταιρείας Roche Hellas. Η Γραμμή απευθύνεται σε περίπου 2.500.000 συνανθρώπους μας, που πάσχουν από κάποια πάθηση του μυοσκελετικού συστήματος, τις οικογένειες, και τους φίλους/φροντιστές τους ,ενώ στοχεύει αφενός στην πρόληψη διαταραχών της ψυχικής υγείας, αφετέρου στην διάγνωση και στην κατάλληλη παραπομπή του ατόμου σε φορείς, που μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένη φροντίδα.

Η υπηρεσία έχει συμπεριληφθεί στον Πίνακα Τηλεφωνικών Γραμμών Στήριξης για Θέματα Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που εξέδωσε η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας & Πρόληψης, προκειμένου να αξιοποιηθεί από τους επαγγελματίες υγείας που εργάζονται στις Μονάδες Υγείας του ΠΕ.Δ.Υ, ώστε να ενισχυθεί το έργο τους στο πεδίο της πρόληψης, υποστήριξης και παραπομπής των πολιτών.

Η Γραμμή, δεχόμενη αιτήματα που απαντώνται άμεσα ή κατόπιν ραντεβού από ειδικά εκπαιδευμένο ψυχολόγο, παρέχει έναν εναλλακτικό τρόπο υπηρεσιών, ο οποίος είναι άμεσος, χωρίς οικονομική επιβάρυνση, με δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα, που δυσκολεύονται να μετακινηθούν λόγω σωματικής αδυναμίας, έλλειψης χρόνου ή απομακρυσμένου τόπου διαμονής, αλλά και σε αυτούς που δυσκολεύονται να συναντηθούν με τον επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Τα στατιστικά στοιχεία της γραμμής το πρώτο εξάμηνο του 2016,  τα οποία συνάδουν με αυτά του 2015, δείχνουν ότι οι κλήσεις ήταν μέσης διάρκειας 22 λεπτών και με κύριο τόπο προέλευσης την Αθήνα (σε ποσοστό 64%). Οι εξυπηρετούμενοι ήταν  στη συντριπτική τους πλειονότητα γυναίκες σε ποσοστό 80%, κατά μέσο όρο 56 ετών. Καλούσαν στην πλειονότητα τους για πρώτη φορά (σε ποσοστό 74%) , ενώ περίπου το 26% είχε ξανακαλέσει. Σε μικρό ποσοστό (21%) οι κλήσεις γίνονταν από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα. 

Από το σύνολο των κλήσεων το μεγαλύτερο ποσοστό (19%) έγινε από άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Ακολουθούσαν ανάλογα με την συχνότητα εμφάνισης, κλήσεις ατόμων με αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα (10%), με ψωριασική αρθρίτιδα (5%), με οστεοαρθρίτιδα (3,6%), με συστηματικό ερυθηματώδη ύκο (14,6%), σκληρόδερμα (3%) και ινομυαλγία (5,3%).