Αν θέλετε να μάθετε γιατί τα παιδιά λατρεύουν το πρόχειρο φαγητό και γιατί το συνδέουν με την ψυχαγωγία, δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε μαζί τους τις διαφημίσεις τροφίμων. 

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν Βρετανοί επιστήμονες από τον ερευνητικό οργανισμό Cancer Research UK (CRUK), με τη συμμετοχή 137 παιδιών ηλικίας από 8 έως 12 ετών, ανακάλυψαν ότι τρελαίνονται να βλέπουν αστείες διαφημίσεις ανθρώπων που «περνάνε καλά» και να απομνημονεύουν τη μουσική όσων τα ενδιαφέρουν. Οι επιστήμονες τους έδειξαν διαφημίσεις τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, ζάχαρη ή αλάτι και στη συνέχεια συζήτησαν μαζί τους γι’ αυτές και για τη διατροφή τους γενικότερα.

Όπως διαπιστώθηκε, οι διαφημίσεις επηρεάζουν τόσο πολύ τα παιδιά, ώστε τα περισσότερα είπαν πως ένιωσαν ότι πεινάνε την ώρα που τις έβλεπαν, ενώ ένα είπε χαρακτηριστικά ότι «η διαφήμιση για την πίτσα με έκανε να θέλω να γλείψω την οθόνη». Ούτε λόγος, βέβαια, να καταλάβουν τα παιδιά ότι αυτά που έβλεπαν δεν ήταν και οι πιο υγιεινές επιλογές...

Πηγαίνοντας στη συνέχεια στο σούπερ μάρκετ με τους γονείς τους τα παιδιά ζήτησαν ό,τι λαχτάρησαν από από αυτά που είδαν στην τηλεόραση.

Ο CRUK είναι ένας από τους πολλούς υγειονομικούς οργανισμούς της Βρετανίας που ζητούν καθολική απαγόρευση των διαφημίσεων τροφίμων για παιδιά πριν από τις 9 το βράδυ, δεδομένου ότι η κακή διατροφή και η παχυσαρκία συσχετίζονται (και) με πάρα πολλές μορφές καρκίνου, πέρα από όλα τα άλλα προβλήματα υγείας.

«Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι τα παιδιά συσχετίζουν τις διαφημίσεις πρόχειρων φαγητών με την ψυχαγωγία και καθίσταται σαφές από τις συζητήσεις μας μαζί τους ότι οι διατροφικές συνήθειές τους μπορούν να επηρεαστούν σημαντικά από τις διαφημίσεις» δήλωσε η Δρ Jyotsna Vohra, επικεφαλής του Κέντρου Έρευνας Πολιτικών για την Πρόληψη του Καρκίνου του CRUK.