Τι κι αν ζητάνε επίμονα νερό ή φιλάκι ή να δουν κάτι που θυμήθηκαν... Εσείς, ως γονείς, καλείστε να βρείτε τον τρόπο να βάλετε τα παιδιά για ύπνο πριν από τις εννέα το βράδυ.

Είναι κι αυτός ένας τρόπος για να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος και να μη γίνουν παχύσαρκα στην εφηβεία. Ομάδα επιστημόνων από το τμήμα Δημόσιας Υγείας του Ohio State University College διαπίστωσε ότι το να πέφτει για ύπνο ένα μικρό παιδί μόλις μία ώρα αργότερα (από τις 21:00 και μετά) διπλασιάζει την πιθανότητα να γίνει υπέρβαρο ή παχύσαρκο λίγα χρόνια μετά.

Η Δρ Σάρα Αντερσον και οι συνεργάτες της μελέτησαν στοιχεία για 977 παιδιά που είχαν λάβει μέρος στη μελέτη Study of Early Child Care and Youth Development και συμπεριελάμβανε υγιή βρέφη που είχαν γεννηθεί σε 10 Αμερικανικές πόλεις το 1991. Χώρισαν σε τρεις κατηγορίες το ωράριο ύπνου για παιδιά προσχολικής ηλικίας: 20:00 ή νωρίτερα, μεταξύ 20:00 - 21:00 και μετά τις 21:00 μ.μ. Τα παιδιά ήταν περίπου τεσσεράμισι ετών, όταν οι μητέρες τους ανέφεραν το ωράριο ύπνου τους μια συνηθισμένη ημέρα της εβδομάδας. 
Όταν, πια, τα παιδιά ήταν κατά μέσο όρο 15 ετών, το ωράριο ύπνου στην προσχολική ηλικία σχετίστηκε με την παχυσαρκία. Μόνο ένα στα δέκα παιδιά, από αυτά που κοιμούνταν νωρίς ήταν παχύσαρκος έφηβος, συγκριτικά με το 16% των παιδιών της ενδιάμεσης ομάδας και το 23% όσων έπεφταν για ύπνο μετά τις 21:00. 

"Για τους γονείς, αυτό ενισχύει τη σημασία της δημιουργίας μιας συγκεκριμένης ρουτίνας για ύπνο στο παιδί. Το να πηγαίνει το παιδί νωρίς για ύπνο το βράδυ, μπορεί να ωφελήσει την κοινωνική και τη συναισθηματική του ανάπτυξη, καθώς και την ανάπτυξη του εγκεφάλου του" δήλωσε η Δρ Άντερσον.