Οι ευεργετικές ιδιότητες του γιαουρτιού στον ανθρώπινο οργανισμό έχουν αποδειχτεί και αφορούν κυρίως γύρω την καλή λειτουργία του οργανισμού. Όμως μια νέα έρευνα επιστημόνων από την Ισπανία, αναδεικνύει ότι τα οφέλη του γιαουρτιού αφορούν και στην ψυχική υγεία.
Η μελέτη στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 14.500 εθελοντές, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μισό κεσεδάκι γιαούρτι με πλήρη λιπαρά επί τουλάχιστον επτά φορές την εβδομάδα μείωνε τον κίνδυνο κατάθλιψης ιδίως στις γυναίκες. Βέβαια δεν ισχύει το ίδιο για τα γιαούρτια με μειωμένα λιπαρά αλλά και εκείνα που είναι ενισχυμένα με προβιοτικά.

Ειδικότερα οι επιστήμονες από το Seguimiento Universidad de Navarra, πραγματοποίησαν την μελέτη σε 14.539 άνδρες και γυναίκες μέσης ηλικίας 37 ετών κατά την έναρξή της, τους οποίους παρακολούθησαν επί 9,3 χρόνια κατά μέσον όρο. Στη διάρκεια της μελέτης οι εθελοντές συμπλήρωναν ανά τακτά χρονικά διαστήματα ερωτηματολόγια διατροφής και αξιολόγησης της ψυχικής κατάστασης.

Έως το τέλος της περιόδου παρακολούθησης, οι 727 από τους εθελοντές είχαν εκδηλώσει κατάθλιψη. Όπως έδειξε η ανάλυση των στοιχείων, οι γυναίκες που καθημερινά έτρωγαν τουλάχιστον μισό κεσέ γιαούρτι (125 γραμμάρια) είχαν κατά 34% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη. Η αντίστοιχη συσχέτιση στους άνδρες δεν ήταν στατιστικώς σημαντική.

Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν πως ακριβώς θα μπορούσε το γιαούρτι να συσχετίζεται με την προστασία από την κατάθλιψη, προγενέστερες μελέτες όμως έχουν δείξει ότι η ισορροπία των βακτηρίων στο παχύ έντερο (μικροβιακή χλωρίδα ή μικροβίωμα του εντέρου) παίζει ρόλο στη ρύθμιση της ψυχικής διάθεσης από τα κέντρα του εγκεφάλου και το γιαούρτι είναι ένα από τα τρόφιμα που επηρεάζουν ευνοϊκά την χλωρίδα του εντέρου.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Nutrition».