Ελαφρώς «παρεξηγημένα», αφού η γλυκιά τους γεύση τα έχει κατατάξει στα «παχυντικά» φρούτα, το καρπούζι και το πεπόνι δεν έχουν πολλές θερμίδες, γιατί περιέχουν πολύ νερό.

Ένα φλιτζάνι πεπόνι κομμένο σε κύβους αποδίδει περίπου 60 θερμίδες, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα καρπουζιού προσφέρει μόλις 46 θερμίδες.

Όσον αφορά στη θρεπτική τους αξία το πεπόνι είναι πλούσιο σε κάλιο και σε αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C και το β-καροτένιο, συμβάλλοντας, έτσι, στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού και στην προστασία του από καρδιαγγειακά νοσήματα και από διάφορες μορφές καρκίνου.

Επιπλέον περιέχει υψηλά ποσά αδενοσίνης, μιας ουσίας με αντιπηκτικές ιδιότητες, που δρα προστατευτικά ενάντια στα εγκεφαλικά επεισόδια.

Τέλος, στα θρεπτικά συστατικά του πεπονιού περιλαμβάνεται και η βιταμίνη Β6, που είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Το καρπούζι από την άλλη περιέχει σημαντικές ποσότητες καλίου, βιταμίνης C και βιταμίνης Α, ενώ η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό συμβάλλει στην καλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού.

Παράλληλα είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, συστατικό που ασκεί ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, κι έχει συνδεθεί σε πολλές μελέτες με μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, ειδικότερα καρκίνου του προστάτη.

Περιέχει, επίσης, κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που μετατρέπεται στο σώμα σε αργινίνη, η οποία συγκαταλέγεται στα απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των αγγείων και στη βελτίωση της κυκλοφορίας.