Οι διατροφολόγοι το συνιστούν εδώ και χρόνια. Να τρώμε πολλά, μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα. Μπορεί να νομίζει κάποιος ότι έτσι τρώει περισσότερο, αλλά ίσα - ίσα, που αυτό τον κάνει να τρώει όσο πρέπει ή και λιγότερο, γιατί "δεν πέφτει με τα μούτρα" στο φαγητό, όντας με άδειο στομάχι για αρκετές ώρες. Επιπλέον είναι καλύτερα για τον οργανισμό να μεταβολίζει λίγα ποσοστά ενέργειας κάθε φορά.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Annals of Epidemiology, έδειξε ότι τα έξι γεύματα ή σνακ την ημέρα μειώνουν κατά 30% τον κίνδυνο να πεθάνει κάποιος από φραγμένες αρτηρίες, σε σύγκριση με τα τρία ή τέσσερα γεύματα τη μέρα.

Εντύπωση, μάλιστα, προκαλεί το γεγονός ότι ο κίνδυνος θανάτου απομακρύνεται, ακόμη κι όταν κάποιος το παρακάνει με την πρόσληψη θερμίδων - δηλαδή αν οι άνδρες προσλάβουν πάνω από 2.500 θερμίδες ημερησίως και οι γυναίκες πάνω από 2.000.

Τα πλούσια σε τροφές και σε θερμίδες γεύματα, εκτός του ότι επιβαρύνουν το μεταβολικό σύστημα, είναι ένα κι ένα για την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 και επιπλέον συμβάλλουν στην αποθήκευση λίπους - παράγοντες-κλειδί για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων

Βέβαια μη σκεφθεί κανείς "α, τέλεια, θα τρώω έξι φορές μέσα στη μέρα ό,τι μου κάνει κέφι"! 

Οι ερευνητές προειδοποιούν: Τα έξι γεύματα την ημέρα είναι ωφέλιμα για την υγεία, μόνο αν είναι πλούσια σε λαχανικά και σε φρούτα και φτωχά σε πρόχειρο φαγητό. Κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα, αφού μελέτησαν την υγεία και τις διατροφικές συνήθειες 7.000 ενηλίκων, για πάνω από 14 χρόνια.

Όπως είδαν, τρεις στους δέκα κάθονταν για φαγητό πολλές φορές, ενώ το 4% έτρωγε ένα με δύο γεύματα κάθε μέρα. Όσοι έτρωγαν πολλές φορές κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες καθημερινά, παρόλο που τα γεύματά τους ήταν ολιγοθερμιδικά.

Στο χρονικό διάστημα των 14 χρόνων, που παρακολουθούσαν οι ερευνητές τους εθελοντές, είδαν ότι αυτοί που έτρωγαν πολλές φορές από λίγο είχαν μικρότερη περίμετρο μέσης, δεν ήταν παχύσαρκοι και είχαν 32% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα.

Η διατροφολόγος Tracy Parker, από το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιολογίας δήλωσε σχετικά: "Το να ακολουθεί κάποιος μια υγιεινή διατροφή, τρώγοντας ισορροπημένα γεύματα, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, φυτικές ίνες και ψάρια, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο να αναπτύξει καρδιακή νόσο".