Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) τοποθετεί την ατμοσφαιρική ρύπανση μεταξύ των δέκα πιο επικίνδυνων καταστάσεων για τον άνθρωπο και τη συνδέει με επτά εκατομμύρια πρόωρους θανάτους τον χρόνο.

Όταν είναι ώρα αιχμής και έχει απίστευτη κίνηση στους δρόμους ή όταν το φανάρι είναι κόκκινο, τα αυτοκίνητα έρχονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο. Αυτό οδηγεί σε κατακόρυφη άνοδο του επιπέδου συγκέντρωσης σωματιδίων, με αποτέλεσμα η τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση κοντά στα φανάρια να είναι 29 φορές υψηλότερη από εκείνη που καταγράφεται σε ελεύθερη ροή κυκλοφορίας.

Επιπλέον τα αυτοκίνητα κινούνται αναγκαστικά αργά, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να εκτίθενται για περισσότερο χρόνο σε αυτά τα επικίνδυνα σωματίδια. Συνολικά οι καμπίνες των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων περιέχουν έως και 40% περισσότερη ρύπανση από εκείνα που κινούνται.

Οι ειδικοί συστήνουν να κλείνουμε τα παράθυρα και τον κλιματισμό σε ανάλογες περιπτώσεις, γιατί έτσι μειώνονται κατά 76% οι ρύποι που μπαίνουν στο αυτοκίνητο. Συμβουλεύουν, επίσης, να κρατάμε αποστάσεις από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, ώστε να υπάρχει επαρκής χώρος για να φεύγουν οι αναθυμιάσεις.

Ο επικεφαλής της μελέτης Dr Prashant Kumar από το Πανεπιστήμιο του Surrey και οι συνεργάτες του δημοσίευσαν τα ανησυχητικά ευρήματά τους στο περιοδικό «Environmental Science: Processes &IMPACTS».  

Όπως διαπόιστωσαν, και οι πεζοί στις διασταυρώσεις εκτίθενται σε επιπρόσθετη ρύπανση, αλλά το επίπεδο των σωματιδίων στο οποίο εκτίθενται οι οδηγοί είναι έως και επτά φορές μεγαλύτερο από εκείνον που βιώνουν οι πεζοί.

Β.Κ.