Η μελέτη - η πρώτη του είδους της - δείχνει ότι πέρα από την αντικειμενική διάσταση (την ποσότητα του αλκοόλ που έχει καταναλωθεί), υπάρχει μια καθόλου αμελητέα υποκειμενική διάσταση στο μεθύσι, που έχει να κάνει με το πόσο έχουν πιει οι άλλοι.

Από όσους περισσότερους μεθυσμένους (του ίδιου φύλου) περιβάλλεται κανείς, τόσο λιγότερο μεθυσμένος νιώθει ο ίδιος. Όταν τριγύρω όλοι πίνουν και μεθάνε, τείνει κανείς να υποτιμά πόσο έχει μεθύσει και υποβαθμίζει τους κινδύνους από το πολύ αλκοόλ. Όσο πιο μεθυσμένοι είναι ή φαίνονται οι γύρω του, τόσο ο ίδιος νιώθει πιο άνετα να πιει παραπάνω.

Αντίθετα, όταν όλοι γύρω του είναι «στεγνοί» ή έστω λιγότερο μεθυσμένοι, κάποιος που έχει πιει, νιώθει περισσότερο μεθυσμένος και αντιλαμβάνεται καλύτερα -ή και υπερτιμά - τους κινδύνους από το αλκοόλ.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, με επικεφαλής τον καθηγητή Σάϊμον Μουρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Βρετανικό περιοδικό για θέματα δημόσιας υγείας "BMC Public Health", ξεχύθηκαν μέσα στη νύχτα στους δρόμους της Ουαλικής πόλης και ζήτησαν από 1.862 άτομα, μέσης ηλικίας 27 ετών, να υποβληθούν σε αλκοτέστ, αφότου είχαν πιει σε κάποιο μπαρ.

Παράλληλα οι εθελοντές απάντησαν σε ερωτηματολόγια για το πόσο μεθυσμένοι πίστευαν ότι ήταν, για το πόσο μεθυσμένοι ήταν οι γύρω τους, καθώς και για το πόσο αντιλαμβάνονταν τις πιθανές συνέπειες του αλκοόλ στην υγεία τους, τόσο τις άμεσες (π.χ. ένα τροχαίο), όσο και τις μακροπρόθεσμες (π.χ. κίρρωση ήπατος).

Η μελέτη διαπίστωσε ότι ο μέσος άνθρωπος (οι άνδρες περισσότερο από τις γυναίκες) δηλώνει πως νιώθει μεσαία μεθυσμένος και αισθάνεται ένα, επίσης, μεσαίο επίπεδο κινδύνου λόγω του αλκοόλ, παρόλο που αντικειμενικά έχει ξεπεράσει σαφώς το επιτρεπτό όριο αλκοόλ στο αίμα του.

Χρησιμοποιώντας μαθηματικά μοντέλα, οι επιστήμονες υπολόγισαν με ποιο τρόπο σχετίζεται το αντικειμενικό μεθύσι (η κατανάλωση αλκοόλ) με το υποκειμενικό (την επίδραση των άλλων), καθώς και με την αντίληψη των κινδύνων.

Το βασικό συμπέρασμα από άποψη δημόσιας υγείας είναι ότι, αν κανείς θέλει να «συμμαζέψει» έναν μεθυσμένο, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να τον βάλει ανάμεσα σε ξεμέθυστους για να τον κάνει να... ξενερώσει.