Η οργάνωση Light for the World, η οποία υποστήριξε την έρευνα, επεσήμανε ότι το στίγμα και η παραπληροφόρηση σχετικά με τις αναπηρίες, καθώς και η έλλειψη στοιχείων για τον αριθμό των παιδιών με ειδικές ανάγκες συμβάλλουν στο πρόβλημα.

«Οι άνθρωποι δεν τα αντιμετωπίζουν ως μια επένδυση που αξίζει τον κόπο» δήλωσε η Ναφίσα Μπάμπου, σύμβουλος για την εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς της Light for the World. «Για παράδειγμα, πολλοί πιστεύουν ότι δεν έχει νόημα να επενδύονται χρήματα στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, καθώς δεν μπορούν να εργαστούν».

Η οργάνωση επεσήμανε ότι οι πιο φτωχές χώρες του κόσμου χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, εξαιτίας της έλλειψης σχολείων και θέσεων εργασίας για άτομα με αναπηρίες.

«Τα παιδιά με αναπηρίες μένουν πάντα πίσω και οι επιπτώσεις τόσο για αυτά, όσο και για τις οικονομίες των χωρών, μπορεί να είναι καταστροφικές» εξήγησε η Τζούλια ΜακΓκέον της οργάνωσης Handicap International.

Η έκθεση του International Disability and Development Consortium αναφέρει ότι η εξαίρεση των παιδιών με αναπηρίες από το σχολείο αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, που στοχεύουν στη διασφάλιση μιας ίσης ποιότητας εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς ως το 2030.