Ακμή δεν έχουν μόνο οι έφηβοι, αλλά και πολλοί ενήλικες. Και, μάλιστα, η αντιμετώπισή της δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Όμως αν ο δερματολόγος ξέρει τι την προκάλεσε, μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση του προβλήματος.

Όπως είπαν τα μέλη της Ελληνικής Δερματολογικής Εταιρίας (ΕΔΑΕ) σε συνέντευξη τύπου, ενόψει του 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δερματολογίας & Αφροδισιολογίας, που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα στην Αθήνα, πολλοί ανυποψίαστοι καταναλωτές αγοράζουν κρέμες και καλλυντικά από τηλεμάρκετινγκ, με αποτέλεσμα μετά να πάνε στα δερματολογικά ιατρεία με ακμή και δερματικές μολύνσεις.

"Διαφημίζουν μια κρέμα για το πρόσωπο με 85 ενδείξεις. Εμφανίζονται νύχτα στην τηλεόραση και αποπροσανατολίζουν τον κόσμο. Την έχει πάρει το ΕΚΠΑ και την αναλύουν στα εργαστήρια. Χρειάζεται προσοχή" τόνισε ο πρόεδρος της ΕΔΑΕ Δημήτρης Ρηγόπουλος.

Η δερματολόγος - αφροδισιολόγος Μαρία Λουκάτου εξήγησε ότι κάθε καλλυντικό περιέχει πάνω από 20 ουσίες. Για να είναι κατάλληλο για λιπαρό ή ακνεϊκό δέρμα πρέπει να είναι oil free, μη ακμαιογόνο, μη φαγεσωρογόνο, αλλά, συχνά, δεν είναι ούτε αυτά αρκετά.

"Είναι εντυπωσιακό πόσα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες, σε καιρό κρίσης, για αμφιβόλου ποιότητας καλλυντικά" είπε χαρακτηριστικά η κα Λουκάτου.

Όπως εξήγησαν οι ειδικοί, το "δερματικά ελεγμένο" προϊόν δεν σημαίνει ότι είναι και αποτελεσματικό. Επίσης η "έγκριση από τον FDA" για παράδειγμα για ένα προϊόν για την ονυχομυκητίαση, αφορά μόνο στην αισθητική χρήση, στην όψη των νυχιών εν προκειμένω. 

Τα μέλη της ΕΔΑΕ αναφέρθηκαν και στα καλλυντικά που πωλούν κάποια Ινστιτούτα ομορφιάς, ενώ, τελευταία, παρατηρείται, είπαν, το φαινόμενο να γίνονται μπότοξ και στα κομμωτήρια! Μάλιστα έναντι μόλις 50 ευρώ, τη στιγμή που ένα φιαλίδιο έχει 180 ευρώ. 

"Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην παρασύρονται από τις φθηνές τιμές. Πρέπει να απευθύνονται στους ειδικούς δερματολόγους" είπε ο κ.Ρηγόπουλος.

Στο επικείμενο συνέδριο θα συζητηθούν τα νέα επιστημονικά επιτεύγματα του κλάδου, μέσω διαλέξεων, συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης, δορυφορικών συμποσίων και ελεύθερων ανακοινώσεων. 

Στο μικροσκόπιο θα μπουν τα νέα υλικά, οι νέες τεχνικές και τα νέα φάρμακα. Παράλληλα θα γίνουν για πρώτη φορά πρακτικά φροντιστήρια σε νέους γιατρούς, με τα νέα υλικά και τις νέες τεχνικές για τις αισθητικές επεμβάσεις - θεραπείες.