Ο στιγμιαίος καφές, είτε ζεστός είτε κρύος ως frappe, αποτελεί για πολλούς ανθρώπους μια καθημερινή συνήθεια. Πολλοί, ωστόσο, άνθρωποι που σκέφτονται να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους ρωτούν: "Μπορώ να πίνω κάνοντας δίαιτα και τι είναι καλύτερο να πίνω ζεστό ή frappe";

Αυτό που καταρχάς θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι γενικότερα ο στιγμιαίος καφές είναι ένα ρόφημα, το οποίο οι ειδικοί συστήνουν στο πλαίσιο μιας απώλειας βάρους, ανεξαρτήτως του αν είναι ζεστός ή κρύος. Δεν απαιτεί πολύ γάλα ή αφρόγαλα ή κάποια κρέμα από γάλα για να καταναλωθεί. Το γεγονός αυτό του δίνει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα είδη καφέ, όπως ο freddo cappuccino ή ροφήματα καφέ με  φυτικές κρέμες ή άλλα πρόσθετα λιπαρά.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι η βασική θερμιδική επιβάρυνση σε έναν καφέ είναι το γάλα στις διάφορες μορφές του, τότε εύκολα διαφαίνεται ότι ο frappe θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή, για ανθρώπους που προσέχουν το βάρος τους.

Από εκεί και πέρα, όπως ισχύει για όλα τα είδη καφέ, η ζάχαρη που θα βάλουμε, προσδίδει επιπλέον θερμίδες, που αντιστοιχούν σε είκοσι ανά κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη. Κατά συνέπεια, όσο το λιγότερο τόσο το καλύτερο, ενώ και η χρήση κάποιου γλυκαντικού, όπως η στέβια, αντί για ζάχαρη, θα μπορούσε να μας γλιτώσει από τις επιπλέον θερμίδες της ζάχαρης.

Αν, λοιπόν, βρίσκεστε σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, μπορείτε να εντάξετε στον ημερήσιο προγραμματισμό σας τον στιγμιαίο καφέ, προσέχοντας πάντα την ποσότητα ζάχαρης και γάλακτος που θα προσθέσετε.

*Χάρης Γεωργακάκης, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος, MSc