Για τους περισσότερους η ξεκούραση τα μεσημέρια είναι ανέφικτη λόγω ωραρίου στη δουλειά και άλλων υποχρεώσεων. Πόσω μάλλον ένας υπνάκος. Μάλλον, όμως, πρέπει να αναθεωρήσουμε και να βρούμε τρόπο να επαναφέρουμε τη μεσημεριανή σιέστα, έστω κάποια μεσημέρια την εβδομάδα.

Όπως εξήγησαν οι Έλληνες ερευνητές, με επικεφαλής τον Δρ Μανώλη Καλλίστρατο, από το «Ασκληπιείο» Νοσοκομείο της Βούλας, ο μεσημεριανός ύπνος σχετίζεται με μειωμένα επίπεδα αρτηριακής πίεσης και, μάλιστα, σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου.

Οι Έλληνες καρδιολόγοι μελέτησαν 386 ασθενείς με αρτηριακή υπέρταση (200 άνδρες και 186 γυναίκες) με μέση ηλικία 61,4 ετών.

Όπως διαπιστώθηκε,  όσοι κοιμούνταν το μεσημέρι, είχαν κατά μέσο όρο 5% μικρότερη μέση συστολική πίεση μέσα στο 24ωρο (4% μικρότερη τη μέρα και 6% μικρότερη τη νύχτα), σε σχέση με όσους δεν αναπαύονταν καθόλου τα μεσημέρια.

«Ακόμη και μια μικρή μείωση στην αρτηριακή πίεση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακού επεισοδίου έως 10%. Χάρη στον μεσημεριανό ύπνο η υπέρταση κάνει μικρότερη ζημιά στις αρτηρίες και στην καρδιά των ασθενών» εξήγησε ο Δρ Μανώλης Καλλίστρατος.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου, τόσο μειώνεται η σοβαρότητα της υπέρτασης. Μάλιστα, όσοι κοιμούνται περισσότερο τα μεσημέρια, έχουν ακόμη χαμηλότερη πίεση κατά τον νυχτερινό ύπνο τους, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αν σκεφθεί κανείς ότι οι περισσότεροι υπερτασικοί ξυπνούν τη νύχτα από την άνοδο της πίεσης. Επιπλέον όσοι κοιμούνται τα μεσημέρια παίρνουν κατά μέσο όρο λιγότερο φάρμακα κατά της υπέρτασης.