Η διαπυητική ιδρωταδενίτιδα είναι μια χρόνια φλεγμονώδης δερματοπάθεια, που εκτιμάται ότι επηρεάζει το 1% του ενήλικου πληθυσμού παγκοσμίως. Δεν οφείλεται σε λοίμωξη και δεν είναι μεταδοτική. Εκδηλώνεται με δερματικές βλάβες, όπως οζίδια, αποστήματα και συρίγγια, στις πτυχές του σώματος, δηλαδή στις  μασχάλες, στη βουβωνική χώρα, στους γλουτούς και στα σημεία κάτω από τους μαστούς, περιοχές όπου υπάρχουν πολλοί αποκρίνεις ιδρωτοποιοί αδένες.

Τα συμπτώματα της νόσου την καθιστούν ιδιαίτερα δυσάρεστη και επώδυνη, με τεράστιες συνέπειες στην καθημερινότητα των πασχόντων. Ο πόνος, η πυόρροια, η δυσοσμία,  οι ουλές και οι συνέπειές τους στην κοινωνική, προσωπική και επαγγελματική ζωή των ασθενών επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα της ζωής τους.

Αυτό που συμβάλλει στην τεράστια καθυστέρηση της διάγνωσης είναι ότι τα συμπτώματα μπορεί να συσχετιστούν με άλλα νοσήματα - η μέση καθυστέρηση της διάγνωσης είναι 7-8 χρόνια, ενώ έχει αναφερθεί πως μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 12 χρόνια.

Το 58% των ασθενών περιμένει, κατά μέσο όρο, 2,8 χρόνια πριν επισκεφθεί γιατρό. Οι ασθενείς βλέπουν 5 διαφορετικούς γιατρούς σε περισσότερες από 17 επισκέψεις μέχρι να λάβουν σωστή διάγνωση.

H AbbVie, αντιλαμβανόμενη την άμεση αυτή ανάγκη και επιδιώκοντας να συμβάλει αποτελεσματικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πασχόντων, οι οποίοι σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό παραμένουν αδιάγνωστοι, προχωρά στην ενημερωτική εκστρατεία με το μήνυμα «Τι σου δίνει χαρά» (#tisoudineixara). Η καμπάνια εστιάζει στη δυνατότητα που έχουν οι ασθενείς που διαγιγνώσκονται εγκαίρως, να συνεχίσουν να ασκούν τις καθημερινές δραστηριότητές που… τους δίνουν χαρά. Παράλληλα, βοηθά τους ασθενείς να εντοπίσουν εγκαίρως τα συμπτώματα της νόσου και τους προτρέπει να επισκεφθούν άμεσα δερματολόγο. Αυτό αποτελεί το πρώτο και καθοριστικότερο βήμα, προκειμένου οι πάσχοντες να αντιμετωπίσουν τη νόσο και τα συμπτώματά της, δίχως, όπως πολύ συχνά συμβαίνει, να την κρύβουν. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκε, μεταξύ άλλων, βίντεο που πλαισιώνει την ενημερωτική εκστρατεία και στοχεύει στην αφύπνιση των ασθενών.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, ώστε να ελέγξουν τα συμπτώματά τους και να δημιουργήσουν έναν προσωπικό οδηγό συζήτησης προετοιμάζοντας την επίσκεψη τους στον δερματολόγο.

Η εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Δερματολογικής και Αφροδισιολογικής Εταιρείας.

Περισσότερες πληροφορίες για την ασθένεια  μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα hsonline.gr.