Το τρέξιμο ή το τζόγκινγκ για μισή ώρα έως 45 λεπτά τη φορά μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα στο σπέρμα. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Urmia στο Ιράν, χώρισαν σε τέσσερις ομάδες 261 υγιείς άνδρες, ηλικίας από 25 έως 40 ετών.

Η πρώτη ομάδα ξεκίνησε με άσκηση μέτριας έντασης και σιγά - σιγά την κλιμάκωσε. Οι δύο ομάδες γυμνάζονταν εξαρχής με μεγαλύτερη ένταση και η τέταρτη εξακολούθησε να κάνει καθιστική ζωή. 

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης, καθηγητή ανδρολογίας, Behzad Hajizadeh Maleki, η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τους δείκτες του λεγόμενου οξειδωτικού στρες, που σχετίζονται με βλάβες στο σπέρμα, όπως, για παράδειγμα, το κάπνισμα ή την κακή διατροφή.

Καλύτερα ήταν τα αποτελέσματα για τους εθελοντές της πρώτης ομάδας, οι οποίοι σταδιακά αύξησαν τον χρόνο και την ένταση της άσκησης. Βέβαια, όπως διαπιστώθηκε, τα οφέλη για το σπέρμα έπαιρναν την κατιούσα μόλις σταματούσε το τρέξιμο.

Παρόλα αυτά οι ερευνητές δήλωσαν ενθουσιασμένοι ότι η άσκηση θα μπορούσε να είναι ένας απλός, φθηνός και αποτελεσματικός τρόπος, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα του σπέρματος σε άνδρες που κάνουν καθιστική ζωή. 

Ειδικότερα στους άνδρες της πρώτης ομάδας παρατηρήθηκε αύξηση του όγκου του σπέρματος κατά 8,3%, αύξηση της κινητικότητας των σπερματοζωαρίων κατά 12,4%, βελτίωση του σχήματος των σπερματοζωαρίων κατά 17,1%, αύξηση της συγκέντρωσής τους κατά 14,1% και κατά μέσον όρο αύξηση κατά 21,8% του αριθμού των σπερματοζωαρίων ανά ml σπέρματος.

Οι ερευνητές, πάντως, επεσήμαναν ότι ο λόγος που κάποιοι άνδρες αντιμετωπίζουν πρόβλημα υπογονιμότητας δεν βασίζεται μόνο στον αριθμό των "κολυμβητών" του. Όπως εξήγησαν, η ανδρική υπογονιμότητα είναι ένα σύνθετο πρόβλημα και η αλλαγή του τρόπου ζωής μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες, μόνο, παραμέτρους του προβλήματος, χωρίς να το λύσει εύκολα.