Σε λίγα 24ωρα αλλάζει ο χρόνος και κατά το έθιμο ανταλλάσσουμε δώρα με την οικογένεια και με τους φίλους μας. Οπότε αυτές τις μέρες είναι η τελευταία μας ευκαιρία να διαλέξουμε τι θα προσφέρουμε, ανάλογα με το βαλάντιό μας, με την ελπίδα αυτά που θα διαλέξουμε να αρέσουν και να μην αλλαχτούν ή "ξεχαστούν" σε κάποια γωνία...

Όμως η αλήθεια είναι ότι τα κριτήρια, με τα οποία επιλέγουμε τα δώρα που θα προσφέρουμε, δεν συμπίπτουν με αυτά των παραληπτών. Και, συχνά, πέρα από την απογοήτευση που νιώθει εκείνος, στον οποίο δίνουμε το δώρο, "χαλάνε" και οι σχέσεις μεταξύ τους. Κι αντί να δούμε τον άλλο να χαίρεται, να εντυπωσιάζεται ή να εκπλήσσεται ευχάριστα, δεν συμβαίνει τίποτα από όλα αυτά.

«Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν όσοι αγοράζουν δώρα είναι ότι βλέπουν την όλη διαδικασία από την οπτική γωνία του αγοραστή και όχι από την οπτική γωνία του παραλήπτη. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην σκέπτονται πάντοτε τι θα προτιμούσε όποιος παραλάβει το δώρο, αλλά κυρίως τι αρέσει στους ίδιους και γι’ αυτό κάνουν πολλά λάθη στις επιλογές τους» εξήγησε η επιβλέπουσα ερευνήτρια Dr Elanor F. Williams, επίκουρη καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα.

Πριν από λίγο καιρό είχαν δημοσιευθεί χρήσιμα tips στους NY TIMES για το ίδιο θέμα. Αυτή τη φορά οι ψυχολόγοι συμβουλεύουν:

.Οι δωροεπιταγές είναι μια έξυπνη ιδέα, αρκεί να μπορούν να αξιποιηθούν σε αρκετά καταστήματα και όχι σε ένα. Εκτός αν ξέρουμε ότι ο παραλήπτης ψωνίζει φανατικά από το συγκεκριμένο κατάστημα.

τρόπος χρήσης του δώρου είναι πολύ σημαντικός. Οι περισσότεροι παραλήπτες προτιμούν όσα δώρα είναι εύκολα στη χρήση, αλλά οι δωρητές συνήθως δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τον τρόπο χρήσης, όταν αγοράζουν ένα δώρο.

.Τα χιουμοριστικά δώρα φέρνουν χαμόγελα, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τα πρακτικά δώρα.

.Δώρο μπορεί να είναι ένα εισιτήριο (για έναν αγώνα ή για μια συναυλία), μια θεραπεία σε ένα spa ή μια συνεδρία ρέικι. Αυτού του είδους τα δώρα συμβάλλουν στη δημιουργία ισχυρότερου δεσμού μεταξύ εκείνου που δίνει το δώρο κι εκείνου που το παίρνει.