Οι ίδιοι νομίζουν ότι αυτό που κάνουν δεν είναι αρκετό, συγκριτικά με όσους έχουν τη δυνατότητα και τη θέληση να ασκούνται σε καθημερινή βάση. Όμως νέα έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 63.000 ενήλικες από την Αγγλία και από τη Σκωτία, τη χρονική περίοδο 1994-2012 και δημοσεύθηκε στο έγκριτο JAMA, τους δικαιώνει.

Όπως διαπιστώθηκε, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από καρκίνο και από καρδιαγγειακά επεισόδια είναι εξίσου χαμηλός για όσους ασκούνται μία με δύο φορές την εβδομάδα, με εκείνον που διατρέχουν όσοι αθλούνται σε καθημερινή βάση.

Τα χρόνια της μελέτης σημειώθηκαν 8.802 θάνατοι από όλες τις αιτίες, 2.780 θάνατοι από καρδιαγγειακά και 2.526 θάνατοι από καρκίνο. Αλλά ο κίνδυνος θανάτου, για όλους όσοι ασκούνταν, ήταν ίδιος, άσχετα αν «έσπαγαν» την προπόνησή τους μέσα στην εβδομάδα ή την έκαναν μόνο τα Σαββατοκύριακα.

«Εκατομμύρια άνθρωποι απολαμβάνουν κάποιο άθλημα μία ή δύο φορές την εβδομάδα, αλλά πάντα σκέπτονται ότι ίσως αυτό να μην είναι αρκετό. Εμείς, όμως, βρήκαμε ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Τους κρατάει fit και υγιείς» εξήγησε ο Gary O’Donovan, ερευνητής φυσικής δραστηριότητας και συγγραφέας της μελέτης από το Πανεπιστήμιο Loughborough.

Ειδικότερα οι «μαχητές του Σαββατοκύριακου», όπως τους ονόμασαν οι ερευνητές, συγκρινόμενοι με άτομα που δεν ασκούνται, είχαν 30% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία θανάτου, 40% λιγότερο κίνδυνο για αιφνίδιο θάνατο λόγω καρδιολογικού προβλήματος και κινδύνευαν κατά 18% λιγότερο να πεθάνουν από καρκίνο.

Όσοι ασκούνταν τακτικά, σε καθημερινή βάση, είχαν αντίστοιχα 35% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, 41% από καρδιά και 21% από καρκίνο.

Τέλος η μελέτη έδειξε ότι «αθλητές του Σαββατοκύριακου» είναι περισσότερο άνδρες από ό,τι γυναίκες (56% και 44% αντίστοιχα), ενώ το 55% «έσπαγε» την προπόνησή του σε δύο μέρες και το 45% την έκανε «μαζεμένη» σε μία ημέρα, ή το Σάββατο ή την Κυριακή.