Οι οθόνες για άλλη μια φορά στο «εδώλιο». Νέα Βρετανική μελέτη έδειξε ότι όσες ώρες παραπάνω περνούν οι μαθητές μπροστά σε μία οθόνη τόσο μικρότεροι είναι οι βαθμοί τους στο σχολείο.

Το μήνυμα των αποτελεσμάτων της έρευνας δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρο, μιας και σε λίγες μέρες ξεκινούν τα σχολεία και πολλοί γονείς ήδη κοπιάζουν να ξεκολλήσουν τα βλαστάρια τους από την τηλεόραση, το τάμπλετ, το κινητό, την κονσόλα με τα παιχνίδια.

Από όλες τις οθόνες η πιο επιζήμια για τους βαθμούς βρέθηκε να είναι αυτή της τηλεόρασης. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Dr Kirsten Corder, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό «International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity», επιβεβαίωσαν, επίσης, ότι όσοι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαβάζουν περισσότερες ώρες, έχουν σημαντικά καλύτερους βαθμούς σε σχέση με τους συμμαθητές τους.

Ο έλεγχος που ήρθε από την... κόλαση

Πιο συγκεκριμένα, έστω και μία ώρα παραπάνω από το επιτρεπτό όριο στην ηλικία των 14-15 χρόνων, κάνει το Β, D, στους μαθητές στην ηλικία των 16 χρόνων – τουλάχιστον στη Βρετανία, όπου διεξήχθη η μελέτη.

Ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις ώρες την ημέρα μπροστά σε μια οθόνη. Κι ακόμη κι όταν ένας μαθητής διαβάζει πολύ τα μαθήματά του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» στο Ίντερνετ ή στην τηλεόραση, πάλι έχει χειρότερους βαθμούς, σε σύγκριση με όσους μαθητές δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη. Επιπλέον έχει συχνά κακή διάθεση και, κατ’ επέκταση, απότομη συμπεριφορά, ενίοτε και κατάθλιψη.

Αναφορικά με τη σωματική άσκηση, αυτή δεν φαίνεται να επηρεάζει θετικά αλλά ούτε και αρνητικά τη σχολική επίδοση, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία η γυμναστική και γενικά η άσκηση έχει θετική επίδραση όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στους βαθμούς.